fredag 5 november 2010

Ledsen, arg, besviken

Ibland har jag undrat hur mycket skit jag kan ta innan bägaren börjar rinna över och nu vet jag. Nu har den verkligen runnit över.
Och det är verkligen fel tillfälle för det just nu i min sits och det är inget jag behöver nu. Jag behöver kärlek, förståelse och peppning.
Tur att man har en fin man, vänner och familj som förstår.

De tycker inte att det är ohövligt/snålt att ha knytkalas(även om man så hade tjänat 100.000 kr i månaden) eller att bli bjudna på grillad korv(verkar vara snålt för vissa tydligen)
men det e klart...man kan ju med sin 80%-iga USK sjuklön(12.000 kr ut) prioritera att bjuda 10 pers på julbuffé istället för träffas och ha trevligt eller att se efter sig själv, sin partner, sitt huslån, billån och viktigast av allt, sitt LIV, HOBBY OCH SINA SAKER OCH KUNNA LÄGGA UNDAN LITE IFALL NÅGOT HÄNDER!!! Eller?

Hade man bjudit på tex champagne och finaste trerätters med fina viner så hade DET varit fel för då hade det varit aldeles för FINT och oförståligt hur man kan lägga sina pengar på sådant.

Nä det e bara till att inse att vissa människor verkligen inte kan förändras och borde helt enkelt bara vara för sig själv eller stänga in sig någonstans och hålla käften så de slipper göra andra ledsna gång på gång.

Nu ska jag träna lite och sedan ska jag förbereda lite inför morgondagens halloweenparty samt åka till frissan och bli fin i håret:-)
Funderar lite över mina ärr på benet. Inget vackert. Hoppas de blir mindre med åren.
Vad tror ni?

3 kommentarer:

  1. Efter sorg kommer glädje, brukar man ju säg.
    Å det får vi hoppas på.
    Ärr brukar ju blekna rätt så bra med tiden, så du får hoppas på det bästa.
    Tänk nu på den roliga halloween festen, å försök stoppa undan dom andra tankarna för en stund,

    Kram på dig / Erika

    SvaraRadera
  2. Tack för era värmande ord här och på Facebook. Var bara tvungen att kopiera av det vissa skrivit där eftersom jag vet att den berörda läser detta.

    Johanna Nihlen skrev: vi har alltid knytgille. =) så kan man skiftas om och fixa och alla kan va me! för oss som är kring 30 pers julafton är det inte rimligt att en fixar mat år alla =D

    Erika Ekström skrev: Vi har oxå alltid knyt julafton,, vi står för basen, å sen plockar alla med ett å annat,, funkar perfekt,, Våra föräldrar e tvärtom.. Dom skulle aldrig låta oss stå för julen själva ;)

    Anna Maria MÅrtensson skrev:Vi har också haft knytis :) De tycker vi är roligt! Få smaka lite av allas julmat :) Man bidrar alla med något. :) Superbra! Försök inte tänka mer på det Maria. Det är hur bra som helst med knytis!

    Alexandra Månsson skrev: oj..Jag tycker ni ska hålla fast vid ert förslag,det är ju trots allt ert hus,ert liv och era traditioner som man faktiskt skapar som "vuxna barn" . Det är väll kul när det blir lite nytt!

    Tina Ahlbin skrev: Jag håller med ! Knytis funkar skitbra, o just att man får smaka lite av varje som man inte själv har stått o fixat med.
    Och så vidare....

    SvaraRadera
  3. Jag vet hur det är att ha svärföräldrar som ska ha allt på ett visst sätt.. Skit i henne! Hon behöver inte komma om hon inte vill ju. ;)
    Kram på dig!! // Pernilla Håkansson

    SvaraRadera