tisdag 2 november 2010

Vad är viktigt på ett julbord?


Juelen firas hemma hos oss i år och givetvis ska det bli julbord med allt gott som hör till.
Min favorit är rödkålen tillsammans med skinkan och skånsk senap. Vad är er favorit?

Kan ni hjälpa mig att komma på fler goda saker som är ett måste på julbordet?
Det jag kommit på är följande:

Bröd
knäckebröd
Ost(tex västerbotten och en mildare)Ej julost för den e så jäkla torr
Julskinka
Rökad korv
gräddpastej
Skånsk senap
Janssons
lax
Ägg
3 sorters sill(lök, senap och curry)
Prinskorvar
Köttbullar
Revben
Rödkål
Digestivkex
Pepparkakor
Glögg
Mandel/russin
Clementiner
vindruvor
Mandelmusslor med hallonsylt o grädde
Julgodis
Pressylta
Julmust
Ris ala malta / risgrynsgröt

Har ni fler goda förslag?

4 kommentarer:

  1. Jag som kommer uppifrån så är det givet med dopp i grytan med vörtbröd

    SvaraRadera
  2. Aha ja dopp i grytan har man ju hört talas om.
    Får kolla upp vad exakt det där är för något:-)

    SvaraRadera
  3. Ål och räkor brukar jag ha.Om man vill kan man ha sylta,röbetor eller röbetssallad.

    SvaraRadera
  4. Ja rödbetsalladen hade jag ju glömt!

    SvaraRadera