fredag 19 november 2010

Varit på sjukhuset igen

Ja då blir det kryckor ett par månader till.
Träffade en annan läkare idag och blev igentligen inte mycket klokare av besöket.
Hans ord om varför jag inte kan stödja på foten var - Skelettet är urkalkat i foten---ja det visste jag redan.....Ja du kommer troligtvis att ha det så i flera månader men du kommer vara betydligt bättre till sommaren!
Det kan vara en stressfraktur också.....

Hmmm ja men okey vilket bra svar-NOT!
Bad om magnetröntgen men nähä det förstod jag väl att det inte gick att få samma dag sådär bara!
Nähä men det gick ju jäkligt bra sist när de själva hade gjort fel och missat att språngbenet var av!
Då kom jag på magnetröntgen efter en timme suck.
Nu blir det magnetröntgen den 30:e istället.

Jag och mammam har iallfall en teori vad det kan vara, nämligen hälsporre förutom svaghet och smärta från de gamla frakturerna.
Symtomen stämmer exakt med var den värsta smärtan sitter så imorgon blir det till att fixa remiss till ortopedtekniska för att få en ortos till foten och se om det hjälper.
Hälsporre kan man ha problem med upp till 1-1,5 år!


Nu ska jag göra en smarrig kycklingrätt med mangochutney, grädde, ost och annat gott.
En flaska mousserande ska också fram.

4 kommentarer:

  1. Andreas Hellström skrev:
    :-(
    Vet inte vad man ska säga. Det är så trisst.
    Önskar verkligen allt blir bra snart.

    Therese Nilsson skrev:
    Nej men usch...hoppas att du blir bättre snart! Strykekramar

    SvaraRadera
  2. Usch då...
    Hoppas det blir bättre snart för dig/Kram

    SvaraRadera
  3. Jonny Trane skrev: Jag har haft hälsporre och det kan man både springa och gå med det gör ont som fan men det går. Så det är nog inte det du har. Har doktorn sagt att du inte får hoppa på hela 2011. Om det är så börja dyka med mig jag behöver en dyk kompis. :-)

    Helena Kauranen skrev: Tråkigt att höra. Hoppas att du snart blir bättre!

    SvaraRadera
  4. Trane: Hälsporre kan vara olika från fall till fall. Har läst mycket om det nu. Känner även en som inte kunde gå alls med hälsporre. Men njä det kanske inte är det. Läkaren snackade något om stressfraktur men det ser man inte på vanlig rönt......gen förrän 2 månader efter att symtpmen börjat men man kan se det på en magnetröntgen ca 2 veckor efter symtomen började så jag lär väl få svar på det den 30:e.
    Ja jag kanske ska ta upp dykningen igen bara det att jag inte tycker det är superduper att dyka i Sverige men jag ska fundera på det absolut!
    Kommer ju enligt läkaren att ha kryckor fram till våren o kanske till sommaren o sedan blir det ingen hoppning.
    Helena: Tack♥

    SvaraRadera