onsdag 9 mars 2011

Jag i köket, en dagens och 25 måsten i livet

Gjorde varm smörgåstårta igår och tänkte dela med mig av receptet som är rent ut sagt skitenkelt :-)
Detta är dock inget recept för er som jagar kalorier :-)

Du behöver:
1 pkt hönekaka(tre halvmånar)
2 pkt bacon
150 g champinoner
1 purjolök
1 cremefrech paprika/chili
1 dl vispgrädde 20 % (40 % blir lite väl mastigt)
2 dl riven ost
cocktailtomater

(Om där är något man inte tycker om så kan man ju bara byta ut det mot något annat. Det är bara till att testa sig fram)

ugn: 200 grader

1.Skär baconet i strimlor/tärningar och stek det ganska länge så det blir knaprigt(lägg det på hushållspapper så det suger upp fettet)
2. Strimla purjon och finhacka champinonerna och stek dem till de får fin färg.
3. Lägg i baconet, grädden och cremefrechen och koka upp ett par minuter.
4 Fördela hälften av röran på en halvmåne hönekaka. På med nästa halvmåne och fördela resten av röran. På med halvmåne nr tre och toppa med riven ost och tomater.
5. In i ugnen, 200 grader i ca 10 minuter.




Dagens outfit(eller gårdagens ehum) Jeans från Lindex, vit blus från H&M och Roberta blackgoat cardgan från Odd Molly.


Har ni också en lista på måsten i livet? Det har jag.
Och jag har prickat av en hel del på den redan.
Ser ut något i stil med:

*Se Bryan Adams live
*Bygga mitt eget hus-check
*Göra ett tandemhopp i fallskärm-check
*Ta fallskärmscertifikat-check
*Flyga luftballong-check
*Testa åka snowboard
*Se en rymdraket starta
*Köpa en Mulberryväska
*Vinna storvinst på Triss
*Dela med mig till min familj av vinsten
*Lära mig kitesurfa
*Åka till Costa Rica
*Ta dycert-check
*Skaffa en tatuering eller piercing-check på båda
*Dyka bland sköldpaddor och hajar i havet-check
*Simma med delfiner
*Åka till Florida och gå på Universal studios mm
*Besöka Tropea i Italien
*Se när havsköldpaddorna lägger ägg
*Hålla i en makeup kurs för vännerna
*Göra en hemmagjord inredningsdetalj-check
*Testa forsränning
*Gifta mig-check
*Packa en fallskärm fortare än 15 minuter
*Skaffa en Macbook air




Var har ni för absoluta måsten i livet?

4 kommentarer:

  1. Kul lista! Jag vill göra en massa resor som får bli när barnen är störe bla till afrika, sydamerika, nya zeeland, USAs västkust, Disney world osv osv. Sen vill jag ha ett till barn så småningom och bli riktigt duktig på mitt jobb! Och så vill jag i bli världens bästa mormor och farmor! Annars har jag redan klarat av mycket på listan, bestigit Kebenekajse, hoppat bungy jump, träffat Michael Jackson, vunnit en massa pengar i "vem vill bli miljonär", bott utomlands, rest i australien, asien och USA, klarat att bli legitimerad läkare osv. Och så klart att få två fina barn och en otrolig make! Mycket gjort, mycket kvar att göra! KRAMAR

    SvaraRadera
  2. WOW vilken lista Malena! Och det där med "vem vill bli miljonär" och Michael J måste har varit helt fantastiskt!

    Jag viste inte om jag skulle skriva barn eller inte för det är en punkt i vårt liv som vi är så himla osäkra på men jag tror nog att det kommer tassa små fötter här så småningom om ödet vill:-)
    Många kramar

    SvaraRadera
  3. Smörgåstårtan låter väldigt mumsig. Koftan är jättesnygg. kram mamma

    SvaraRadera
  4. Vilken skön lista du har. Jag borde också göra en, eller borde. Jag skulle nog villja ha en.

    Ska ta en funderare på vad jag vill innan jag sitter på något tråkigt hem =D

    Super söt outfit föresten också ;)

    SvaraRadera