torsdag 21 juli 2011

En liten trudelutt på keyboarden

Hej på er!
Idag har det varit en riktigt tråkig sommardag här nere i Skåneland.
Som tur var så kom vår vän Theo och hälsade på och tog en fika med mig efter jobb.

Har därefter bara städat och klinkat på keyboarden(japp ibland sysselsätter jag mig med det vilket många inte vet om)
Låter för jäkligt men jag kan inte noter och spelar bara på gehör.
Skulle gärna vilja lära mig att spela efter noter men det har jag sagt i 10 år så det lär nog aldrig bli av :-D
Tycker hur som helst att det är väldigt avkopplande att sitta där ibland och klinka.

Här försöker jag spela Chris Medina-What are words... ehum... :-D Ta det lungt med dissarna nu va haha :-D




Och här är det underbara orginalet:




Blev ju även lite muffinsbak igår med hallon/lakrits smak(skulle gjort andra oskså men de blev aldrig av)
Snygga blev de dock inte för frostingen blev alldeles för lös.
Någon som vet vad det kan bero på? För lite florsocker?
Brukar inte få så lös frosting men testade ett annat recept denna gången.
Synd för det är så kul att spritsa höga fina frostings på sina Cupcakes/muffins.

Ha en trevlig kväll!


7 kommentarer:

  1. De var alldeles underbart goda oavsett höjden på toppingen!! Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Ha ha dissa dig. Aldrig du är ju fantastiskt duktig.
    Kram Ann-Sofie

    SvaraRadera
  3. Vet inte hur du gör din frosting så vet inte var det kan ha gått galet =) men de såg fina ut och var säkert supergoda =)

    SvaraRadera
  4. Mamma o Ann Sofie: Tack :-D

    Dorpan: Vet knappt själv hur jag gjorde denna gången haha!

    SvaraRadera
  5. ingen diss här inte;) .... du hant spela 5 toner
    sen kom min dotter som är snart 2 år springandes och skriker ohhhh vilket hon gör när hon vill höra chris medina:) hon sa igen när videon var slut;)
    du är jätteduktig..
    sen måste jag säga att trotts att jag inte tycker om lakris så såg dina "cuppisar" riktigt smaskiga ut.
    kram

    SvaraRadera
  6. Du spelar jättefint!
    Allt som är syrligt gör frosting rinning - tex hallon och citron. Så jag brukar stabilisera med lite snabbmarsanpulver - en halt tesked i taget tills jag får lagom konsistens
    Kram

    SvaraRadera