fredag 21 oktober 2011

Fredag med efterlängtat paket wiiieee!

Sååååå skönt att vara långledig tre dagar nu.
Ska ha en dag med mamma och gå och pyssla lite härhemma och hon nämde något om att hon hade varit på Olofssons i Landskrona(affär som säljer massor av fina Mollysar, Hunky Dory mm) :-)

Har bokat in en shoppingresa med mamma till Stockholm den 2:a december och det ska bli riktigt nice.
Kanske kommer jag hem med min efterlängtade Mulberryväska eller så kommer jag hem med något helt annat.
Julklappar kommer det iallfall bli i massor.
Barngrejor blir det säkert också en del och en sväng inom Cupcakebutiken, Tintinstyle, NK osv :-)
Ska bli skönt att flyga dit denna gången och bo på riktigt hotell och denna gången blir det  Wellington (fast jag tyckte det var helmysigt i somras när jag o mannen bodde på båten där)

Idag damp ett efterlängtat paketet ner från Full cirkle star!
Kan ni gissa vad det är?
Närmare titt får ni imorgon eller på söndag :-)
















Har börjat spana på barnvagnar(ja man får ju leva som om allt faktiskt kommer att gå bra med graviditeten även om jag "bara" är i v 16+5) och vi har kommit fram till att vi vill ha en Emmaljunga Nitro City.
Många är tydligen väldigt nöjda med denna vagnen och de är ju lättstyrda pga swivelhjulen. Dock så ska de ju inte bara så bra i mycket snö men det behöver jag inte bry mig så mycket på här nere även om det ibland kan komma en del snö på sina håll  :-)
Ska vara lätta att lyfta och lasta i bilen men ändå rymliga för barnet vilket jag tycker är viktigt i val av vagn.
En helt ny vagn kommer vi dock inte att köpa då det finns otroligt fina begagnade till mindre än halva priset av en ny på tex Blocket så i helgen ska vi åka och kolla på en :-)

Ha en bra fredag allihopa!




















4 kommentarer:

  1. Så mycket myspys du har att se fram emot :-) Ha en finfin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är en hel vetenskap med barnvagnar numera =)
    Dotterns första vagn var en Emmaljunga från 1986 (hon föddes 2003) och hon var det 7e barnet i den. Gammal hederlig liggvagn =)

    Sen köpte vi också på Blocket. Det enda vi köpt nytt är en Brio sulky.

    SvaraRadera
  3. Mmm, ska bli en mysig långhelg i Stockholm, mor och dotter. Det har vi aldrig tidigare gjort. Längtar!! Stor helgkram mamma

    SvaraRadera