fredag 4 maj 2012

Nya familjemedlemmar och fallskärmar

Hej på er!
Vilka dagar jag haft nu!
Stackars Vincent har jättemycket luft i magen och är vaken och bökar rundor och skriker på natten.
Man får så mycket tips och råd från alla håll och kanter så man blir rent yr. Köp de, gör si, gör så, byta till ditten och byta till datten. Jag är beredd att testa det mesta nu känns det som för att få sova lite.

Har iallafall fått sålt min Odd Molly Spritzer dress idag som inte passade riktigt men igår och förrgår så blev det dags att inta gymmet igen.
Ska ta mig sjutton gå ner 5- 6 kilo till den sista juni(oj oj vad tufft det kan bli inser jag nu) men det ska gå!

 Blev även två turer till fallskärmsklubben men jag har än så länge inte förnyat min licens utan nöjt mig med att kolla på maken när han hoppar :-)
Ja och så har vi förresten skaffat lite nya familjemedlemmar som jag absolut inte ville ha men maken ville tvunget ha dem så jag fick ge med mig denna gången  :-D
maken och velon




maken på väg ut i det fria :-D




nya familjemedlemmarna ute i dammen


Vincent myser ute på terassen































Ha en riktigt trevlig fredagkväll och önska mig en någorlunda bra natt please ;-)
Kram

 

5 kommentarer:

  1. Ja det kan vara svårt att veta vilka råd man ska lyssna på som mamma.
    Jag är lite gammaldags så jag säger mat, mat och mera mat. Det som inte får plats kommer upp igen.
    Och lägg honom på magen (med andningslarm).
    Dottern har aldrig sovit på nåt annat vis (förutom när hon var nyopererad med delat bröstben)
    Jag vet att det är lite kontroversiellt att säga det; men testa en stund på dagtid när du har koll =)

    Är det koi som flyttat in?

    SvaraRadera
  2. Ja du Maria,det är inte lätt att veta vilka råd som är bäst.
    Men som Helen säger, att får han för mycket mat så kommer det upp igen, och då har man provat det. Man får försöka köra uteslutningsmetoden.
    Hoppas verkligen du får en hel natts sömn. Kram mamma

    SvaraRadera
  3. Hej! Vår lilla tjej har också jätte mycket luft i magen... Nu har hon sond så vi ser ju hur mycket luft där är och kan dra upp luften med sprutan ..... men det kommer nog att vålla henne problem i kombination med att hon kräks när hon äter när sonden tas bort. Med de andra barnen har jag provat droppar och Dr Brown flaskor vilket hjälpt ganska bra. Ska beställa premsturnapp till flaskan åt henne för hindra får i sig mycket luft när hon äter. Skit drygt när man inte får sova.... Tips från neo är att dom smälter maten bäst om dom ligger på sin högersida efter måltid. Har bekanta som varit på akupunktur med sina bevisar med luft i magen o magknip men det är inget jag provat själv. Kram Nathalie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha då ska vi lägga honom på höger sida efter maten och testa det också :-)
      Tack!
      Kram

      Radera