torsdag 30 augusti 2012

Dagens outfit och melasma i ansiktet

Godeftermiddag fina läsare :-)
Har haft en helvetesnatt med en stackars liten som fick hög feber av vaccinationssprutan igår så det har inte blivit mycket sömn alls och när vi äntligen lyckades somna framåt morgonkvisten så satte givetvis värsta åskovädret igång så man nästan höll på att krypa ur skinnet!
Blev iallafall en tur till ortopeden idag för att träffa min läkare som opererade mig senast och det kommer bli en ny magnetröntgen då foten fortfarande inte är bra. Passade också på att fråga om de fula fläckarna jag har i hela ansiktet efter graviditeten och det heter tydligen melasma och går aldrig bort, de bara blir något mindre synliga på vintern men blir lika framträdande igen på våren/sommaren. Laser nästa för så vill jag absolut inte ha det! Jag undrar hur länge man ska orka som människa? Massa bekymmer bara känns det som.....

Dagens outfit:
Top Vero Moda, jeans Vila, skor Scorett och örhängen från Glitter.





Hela ansiktet fullt med melasmafläckar. Blöööö!

Nu ska jag dränka mig och mina bekymmer i en chokladask resten av kvällen.
Kram

 

7 kommentarer:

  1. kära Maria
    Du är jättesöt, misströsta inte
    hade man fått ditt vackra ansikte skulle jag varit glad
    kram svärmor

    SvaraRadera
  2. Precis såna fläckar har jag också, fast nere på kindbenet, inte kul (en bra foundationen efterlyses)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har testat de flesta foundations som går att testa och det går aldrig att dölja helt men med en concealer först brukar det fungera hyfsat oavsett vad du seda har förfoundation över.

      Radera
  3. Hade inte lyssnat på vad en ortoped säger om hudförändringar (-; Man ska va väldigt noga att alltid ha hög solskydd i ansiktet och extra noga när man är gravid. (Typ SPF 50). Jag hade gått till en bra hudläkare och hört innan du blir alltför nedstämd! Tror absolut det går bort av sig själv alt kan behandlas! KRAMAR

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft detta i många många år tyvärr och testat det mesta(krämer mot pigmentfläckar osv) och jag har varit hos hudläkare tidigare och han sade att det var Melasma men jag är en sådan som måste kolla med 10 olika personer innan jag tror på något hehe så därför frågade jag även idag även om jag vet att det inte är deras"område" direkt men han lät bombsäker och när jag läser om det och kolla på bilder så är det helt likt med tex att det syns mer på våren och sommaren.
      Det har dock blivit mycket mer under graviditeten antagligen som du skriver pga slarv med solskydd :-/
      Kram!

      Radera
  4. Förstår att du tycker det känns jobbigt så mycket strul och motgångar som du haft de senaste åren. Vem skulle inte tyckt detsamma!? MEN kom ihåg att du är fin som du är, OCH du har fått världens finaste son, lille Vincent! Hoppas han slipper feber i natt och att ni får sova.
    Kram mamma/mormor :-)

    SvaraRadera