söndag 2 december 2012

En dagens och julfint hemma

Hallå!
Vilken trevlig första advent det blev med massor av snö i Plattland(Skåne) och julbak med tjejerna och nu är man i sockerkoma till imorgon.
Skulle göra en julkrans idag och sätta på dörren men jag må då säga att det inte var min grej riktigt för det blev allt annat än snyggt och det slutade med att jag slet sönder skiten och hängde upp ett par kvistar med en rosett och lite annat istället.
Jag gillar inte när det är för mycket pynt och tomtar mm men ett par stycken får alltid komma fram och mina halmgrisar är favoriter hos mig år efter år.
Nu är det roligaste kvar, GRANEN!
Den ska vi pynta nästa vecka så man hinner njuta av den länge :-)


Dagens blev Odd Molly Duvet tunic















Nu ska jag se färdigt den senaste Johan Falk filmen, Kodnamn Lisa.
De är grymt bra alla dessa filmerna. Se dem om ni int ehar sett dem men ni måste helst se dem i rätt ordning.
Ha en fortsatt härlig advent.
Kram
 

9 kommentarer:

  1. Så stilfullt och fint du har julpyntat. Hoppas ni hade ett mysigt jul bak ;-) kram mamma

    SvaraRadera
  2. Ja jag gillar när det är stilfullt :-)
    Ja det var mysigt. Kram

    SvaraRadera
  3. Jättefint och idag var det ju som gjort för att baka. Har jag också gjort. Ser att du har lite Cult- tomtar, det har jag med, de är superfina i all sin enkelhet. Klem och fortsat fin kväll

    SvaraRadera
  4. Ja jag älskar Cult design! Dessvärre så slog jag av en liten bit på toppen av den ena tomten förra året så jag får väl hitta någpn röd färg att måla det :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Fint du gjort! Det där med kransar är inte lätt. Jag köper ibland en "färdigklädd" med gran och så pyntar jag den sparsamt.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Supersnyggt! Elegant och stilfullt! Du har superbra smak! Fast det har du med klädstil också så jag är inte ett dugg förvånad.
    Och så vill jag säga GRATTIS till att du vann armbandet med peacemärket hos mig! Maila din adress till mig så skickar jag det till dig så fort jag bara hinner. Kram snygging!

    SvaraRadera
  7. Tack Fiona o Josanne!!
    Så kul att jag vann!! Det var länge sedan jag vann en bloggtävling :-)
    Kram!!

    SvaraRadera
  8. Vad mysigt och fint ni har det, full julstämning..
    Kram

    SvaraRadera