söndag 20 januari 2013

Tapas och afternoon tea

Maaaaaat!!
Ja det är nästan det enda jag bekantat mig med denna helgen :-)
Kan man annat än älska små delikata tapas(spanska små rätter) eller att få avnjuta afternoon tea på ett fint, mysigt ställe med livemusik i bakgrunden? Nä det är helt underbart!
Har tryckt i mig spanska korvar, spanska köttbullar, fläskfilé med vitlök, oxfilé med någon skysås, friterad ost med basilikakräm, vitlöksbröd, oliver, choritzo, ostar, klyftpotatis med chiliaioli, scones med sylt, lemoncurd och clotted cream, tunnbrödsrullar, snittar, äpplekaka, chokladtryffel, tartelette med vaniljkräm, macarons(godaste jag ätit) och en himla massa te. Tror vi tog in 10 kannor te!
Ja ni förstår att denna kropp knappt orkar röra sig idag va?!




Sitter och väntar på att maken ska komma hem från sin snowboard tur så att jag kan åka och träna av mig alla godsakerna men först blir det lite tårtdekorationer som ska göras.
Kram!

4 kommentarer:

  1. Här ramlade jag in i en ny blogg! Jösses så gott allt ser ut!
    Så avundsjuk jag blir! Nu blev jag riktigt sugen på tapas och godsaker!
    Melodys matte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej välkommen till min lilla blogg:-)

      Radera
  2. OMG! Vad hungrig jag blev igen! Grand och St michaels vinkällare(?!) det är grejer det!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grand är det men tapasrestaurangen är en liten pluttrestaurang i Eslöv :-D
      Kram!

      Radera