torsdag 2 maj 2013

CC kräm- Före och efter

Hallå!
Idag har det blivit lite trädgårdsarbete och en tur till lekplatsen med lillprinsen.
Känns som om tiden rinner iväg aldelses för fort och att jobbet börjar närma sig även om det är ett par månader kvar. Vill knappt tänka på det. Blööööööö.

Köpte min första CC kräm häromdagen. CC står för Colour and care eller colour and correct och det är en vidareutveckling på BB krämen. Den är mer täckande och mer vårdande. Även C vitamin som ger en klarare och mer lystergivande hudton.
Jag köpte Max Factors som jag tyckte kändes väldigt lätt och smidig på huden när jag testade den på Kicks.
Finsn i tre nyanser och jag tog den ljusaste färgen Fair och priset är 159 kr.
Den innehåller bla vårdande och lugnande havtorn och allantoin(från Valllörtsrot som använt i 100 tals år mot bla sårläkningar mm och har en sammandragande och fuktbevarande effekt)
Testade även Loreals CC kräm men tyckte den var katastrof i färgerna. Den skulle ju anpassa sig efter ens hudton men när man fick den på huden(krämen var vit/lila aktig till en början som sedan övergick till en brun nyans) så blev den mycket mörkare trots att jag tog den ljusaste av dem så den gick bort direkt.

Så här blev ialla fall resultatet av Max Factors CC kräm:

Före

Efter
Tycker det blir ett fint resultat där hudtonen jämnas ut bra och man inte ser för spacklad ut vilket man lätt gör i en vanlig heltäckande foundation.
Bara att piffa till det med lite solpuder och highlither till sommaren om man inte vill sola ansiktet(som jag inte får göra längre pga alla pigmentfläckar jag får annars)


Ger denna 4 av 5 (hade fått 5 om det hade varit högre solskyddsfaktor i den då det bara är spf 10)

Ha en trevlig dag!
Kram
   

2 kommentarer:

  1. Det ser jättebra ut, men SPF 10 är allt för litet för ansiktet. Här spacklas det på med SPF 33 först, sen SPF 30 på primern och därefter SPF i mineralfoundation. Jag skulle bli smått hysterisk om pigmenteringarna kom tillbaka.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja precis. Här körs det också 20 eller 30. Kommer använda denna enbart vid halvtaskit väder eller vid fest på kvällen tex:-)
    Kram!

    SvaraRadera