söndag 15 september 2013

Ska skryta lite

Hallå!
Vet att jag är urkass på uppdateringar men har inte tiden just nu. Varenda liten ledig tid jag har går till att göra tårtdekorationer, jobba på mitt ordinarie jobb och att umgås med familj o vänner. Ja och så ska man ju försöka vara lite sund och klämma in lite träning och fallskärmshoppning också :-)

Kan ju visa mina tre senaste tårtor och för första gången så vågar jag faktist "skryta" lite om mig själv för jag fick ett så glatt och fint mail imorse så det värmde i hela själen! (fast skryt kanske är att ta i)

"Hej!
Tårtorna och du fick oerhört mycket beröm och ni var verkligen värda vartenda lovord! Helt underbart,  fantastiskt ljuvliga tårtor och alldeles perfekta!  Kunde aldrig ana att tårtor kunde vara så fina och dessutom goda. Nu har jag rekommenderat dig till många,  en hel del som frågade vem som gjort dom och kunde inte på något vis förstå att du gjorde dom hemma som hobby.
Tack,  tusen tusen tack!  
Längtar efter att se bilderna,  man kan ju inte se sig mätt på dom! :)"




Tårtorna innehåller limemousse, jordgubbsmousse, vaniljbottnar och smultronsmörkräm. Allt är ätbart på tårtorna utom de tunna satinbanden runt om.


Sedan fick jag göra en Mimmi tårta till en liten flicka som fyllt 1 år. (Mimmi är givetvis handgjord i sugarpaste och går att äta)

Denna är fylld med tobleronefluff och glasskräm på ljusa bottnar o spacklad med choklad/toffe smörkräm. Täckt med vaniljsugarpaste.

Nu ska jag och maken röja undan lite efter vår middagsbjudning igårkväll. 5 småbarn sätter sina spår hehe.
I eftermiddag ska vi åka och kolla till mina föräldras katt som är på kattpensionat för tillfället och sedan ska vi ta en fika på ett av våra favoställe vid en sjö som heter Ringsjön ganska nära där vi bor.

Hoppas ni får en bra söndag.
Ps Imorgon vid 12.00 kan man gå in och kolla på Deepflings hemsida på en del av Odd Mollys vinterkollektion och reservera. Massa fint denna gången!


Kram
 

8 kommentarer:

  1. Jisses Maria! Du är värsta proffsen! Skulle du kunna tänka dig att jobba heltid med tårtor om du hade nog beställningar?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ohhh ja det hde jag velat men tyvärr är det nästan bara helgjobb då :-/
      Men konditor hade varit superkul :-)
      Kran

      Radera
  2. Håller med föregående kommentar. Du är verkligen ett super proffs ut i fingerspetsarna. Jag är såå stolt att vara din mamma :-D Stor kram mamma

    SvaraRadera
  3. Men oj vilka fina tårtor. Riktigt proffsiga. Gillade den översta med "spets" väldigt mycket. Så himla duktig du är.
    Må gott.
    //Åsa.

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket! Det är min favo också :-D
    Krm Maria

    SvaraRadera
  5. Håller med de andra, DU ÄR SUPERDUKTIG!!! och det ska du absolut skryta med...helt otroligt att man kan bli så proffsig som amatör!!! eller bäst att säga att många proffs blir amatörer jämfört med dig! är väldigt imponerad! kram på dig

    SvaraRadera