lördag 26 oktober 2013

På matmässa


Halloj på er!

Igår var jag och maken på den årliga Älska mat och vinmässan i Malmö och det var supertrevligt!
Smakade allt mellan himmel och jord och den stora nyheterna för i år var nog glögg med Delicatobollsmak. Den doftade verkligen chokladboll men smakade kanske inte riktigt som den doftade.
Vi köpte med oss lite glögg hem men med hallon/lakrits och päronsmak.
Det vidrigaste jag provsmakade är nog något de flesta av er aldrig har testat, nämligen sälkött. Låter hemskt kanske men de sträckte fram en skål och ville att jag skulle gissa vad det var och jag stoppade gladeligen det i munnen. Såg ut som små oxfilébitar men smaken var något av det värsta jag fått in i min mun! Hade aldrig kunnat gissa att det var säl.
Vidare fick vi smaka på Jennie Walldéns otroligt goda mat (hon som blev årets mästerkock) Har aldrig smakat något så gott! En koreansk rätt. Mmmmmmm.......
Annat som vi fick med oss hem var majskyckling, korvar, supersalt lakrits, rödlöks och lingonchutney, fikonmarmelad och olika sorters söta tomater. Och ja just det....jag var med i en tävling på deras hemsida och vann både en entrébiljett och en Globalkniv värd 800 kr. Vilken tur!
Har ni tillfälle så åk dit. Kan varmt rekommendera mässan.

Ha en fin kväll!
Kram.






Jennie Walldén i mitten lagar koreansk mat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar