söndag 3 november 2013

Jäkla klantigt!

Halloj finingar!
Alltså igår var nog den klantigaste dagen vi har haft på väldigt länge.
Vi begav oss till Bauhause för att leta efter en snygg grå klinkerplatta och efter lite övervägande så kom vi överens.
Det vi bestämde oss för var såklart 5 meter upp på en hylla så vi fick tillkalla en truck som lyfte ner hela pallen till oss. Efter det skulle vi lasta de tunga paketen på en vagn och vi var helt genomsvettiga när vi var klara. Den blev så tung så vi knappt fick vagnen i rullning.
Väl ute i bilden så började vi lasta på och när vi hade fått på hälften så insåg vi att bilen höll på att kollapsa och draget tog i marken! Faaaaaan vad klantigt att vi inte tänkte på det!
Nu fick vi låna ett släp gratis där men vi var 7 mil hemmifrån och vi var tvugna att lämna tillbaka släpet innan stägning dvs vi hade mindre än två timmar på oss att lasta av allt från bilen igen, in med det i släpet, köra 7 mil, lasta av allt och tillbaka 7 mil med med släpet. Åhhhh höll på att få dårnippran men det löste sig tillslut och nu väntar med spänning på att få lägga det i uterummet.

På kvällen fick jag en lysande idé om att fara ut till skogen när det var kolmörkt för att leta upp en björkstam som vi ska ha som dekoration. Mycket träd föll till marken när det var storm härmomdagen så vi tog bilen och körde till skogen med våra pannlampor.
Det var jättedimmigt och jag var livrädd för det prasslade i varenda buske och jag bara väntade på att ett vildsvin skulle dyka upp. Maken ropade att han hittat en björkstam och jag ska då hoppa över ett dike men slinter och tar tag i närmsta buskage som råkar vara ett helt fång med nässlor! Typiskt mig!
Nåja.....nu står jag iallafall här med min björkstam, diskborste och vatten för att göra den ren och sedan ska den få torka en månad :-)
Lasta i och lasta ur......





































Ha en fin dag.
Kram
 

2 kommentarer:

  1. Du ar sa himla pysslig, var far du din inspiration ifran?
    Kram
    J

    SvaraRadera
  2. Haha tycker du? :-D Jag vet inte....ibland får jag egna ideér och ibland kollar jag i en massa tidningar.
    kram

    SvaraRadera