måndag 13 januari 2014

När livet håller på att förändras

Hej på er!
Ja just nu är det ont om blogginlägg här men det är fullt upp med studierna(livsmedelshygien för tillfället med mycket intressanta saker att lära sig) och en liten kille som hostar nätterna igenom(har inte sovit på två veckor suck) så vi fick en tid på vårdcentralen på onsdag.
Tycker det är så konstigt för ha har haft hosta enbart på nätterna men inte på dagen?
Testade att tvätta gosedjur, nallar mm och fick för oss att det blev något bättre men tydligen inte för nu hostas det igen :-/
Nu sitter jag iallafall ner med maken framför brasan och äter hemmagjorda Peti choux med vaniljgrädde och ekologisk hallonsylt. De är såååå goda! Har ni gjort Petit Choux någon gång? Ett franskt bakverk som är gjort på smör. vatten, ägg och mjöl och som ska vara luftiga inuti.
Tänk om jag en vacker dag får stå och göra bland annat sådana dagligen på ett bageri/konditori eller få starta upp ett eget lite ställe vid sidan om mitt ordinariejobb i hemvården. Kan sitta och filosofera och drömma mig bort i timmar men jag är glad att jag fått denna chansen att få testa på något annat än vårdyrket som jag haft i 15 år för jag känner att jag måste vidare i livet nu och att få jobba med sin hobby är ju allas dröm så även min :-)

Nu är det förresten bara 4 dagar kvar till solen och värmen i Khao Lak! Ska blogga varje dag så ni kan följa oss genom vår tripp :-)
Ha nu en fortsatt fin kväll.
Petit Choux med vaniljgrädde och ekologisk hallonsylt från Hallontorpet i Stehag.


Kram

2 kommentarer:

  1. Aldrig gjort men äter gärna såna =)
    Vad underbart att utbildningen känns bra och visst är det ju så att man ska vidare ibland.

    Verkar som det går nån hosta som bara kommer på natten/när man ligger ner.
    Har hört många här i stan som har det.
    Gott att komma till värmen; det gjorde mycket för överlevnaden förra året.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ska bli skönt att komma iväg:-) Flygtesan är dock mindre kul :-D

      Radera