måndag 10 februari 2014

En helg med goda vänner

Hallå!
Tar igen mig med ett bad och ser hur solbrännan tillsammans med en leksaksanka flyter rundor på vattenytan (urk) 
Är rätt sliten idag.
Hade gäster i helgen och storkok av koreansk mat och hemmagjord snickers/vit chokladglass. Den måste göras igen för den blev riktigt bra!
Om någon vill att jag ska skriva ut receptet här så hojta till:-)

Har haft prov på hygien och mikroorganismer idag och jag hoppas på ett A såklart:-)
Och så har jag jagat praktikplats och lyckats få en plats på ett konditori i Lund som är utsett till ett av Sveriges 50 bästa! Kommer bli superkul att få vara på ett ställe där riktiga proffs arbetar och som inte gör klassiska prinsesstårtor och budapestlängder utan lite mer åt det franska hållet med Macarons, karamelliserade moussebakelser osv. Nytänk och förhoppningsvis massor av inspiration. Me like ;-)
Nu lite familjens.
Kram på er.

Melodifestivalgänget i helgen ;-)

Tar igen mig.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar