onsdag 11 augusti 2010

Funderar på folks kärlek till varandra....

Har kommti fram till att....fasen vad jag har det bra!

Jag har världens underbaraste man, ett underbart hem med trädgård, många härliga vänner, bästa storebrorsan(och hans familj såklart) snälla släktingar, underbara föräldrar(när de inte är jobbiga, eller hur mamma), bra heltidsjobb med snälla arbetskollegor och vårdtagare och jag har den roligaste hobbyn man någonsin kan tänka sig(hoppas att jag är uppe i luften till våren igen)

Varför har jag världens underbaraste man då? Jo...


*Han är inte den vanliga "fotbollskillen"
*Han tycker om äventyr
*Han gillar komma ut o se världen
*Han kan visa känslor för mig öppet bland folk
*Han säger rakt ut vad han tycker tänker till folk
*Han e lång o snygg :-)
*Han är händig och har inte tummen mitt i handen
*Han är romantisk
*Han har brister och fel
*Han hatar fotboll och ishockey
*Alla barn älskar honom
*Han behöver inte "brächa" och skryta om allt
*Han e så långt i från en stekare man kan komma
*Han gillar min matlagning
*Han följer med och shoppar utan invändning
*Han älskar mig för den jag är och försöker aldrig ändra på mig
*Han är rolig
*Han kan bjuda på sig själv

Så kvinnor och män, boys and girls, ta er en funderare. Varför är ER sambo/fru/man osv det bästa för er?

Kan ni inte svara på det eller har typ 3 saker max att komma på, ja då e det nog dags att ta en funderare.

4 kommentarer:

  1. Det är mycket man kan fundera över och jag tror man värdesätter olika saker i ett förhållande =) Tror också att "marknaden" för kärlek blivit alldeles för stor att man inte "nöjer" sig med det som finns utan måste se om gräset ÄR grönare på andra sidan. Vilket kan resultera i att var människa måste sälja sig så bra de kan. Problemet i det är att då är folk inte längre äkta och det blir en dimridå av kärlek... hmm... ja det är mycket och tänka på när det gäller kärlek. Som jag brukar säga. Jag är hellre själv och lycklig än med nån och olycklig ;)

    SvaraRadera
  2. Ja man värdesätter verkigen olika saker i ett förhållande. Finns ju tex de som värdesätter status och pengar väldigt mycket i en relation.
    För oss e gräset dock inte grönare på andra sidan hehe. Jag har aldrig varit frestad att "gå över dit" eller ens tänkt den tanken på nästan 10 år då jag hittat en som delar mina värderingar, intressen och livstil men för många är det ju inte så tyvärr.

    SvaraRadera
  3. Ja, man ska vara tacksam för var dag som man får vara någorlunda frisk och att man har någon att dela vardagen med. Det finns så många ensamma människor. Vi har också världens bästa barn med respektive och de mest underbara barnbarn man kan tänka sig. Och Maria, barn kan också vara "jobbiga" ibland, eller!!?? Som förälder bryr man sig hela livet och vill sina barns bästa. kram

    SvaraRadera
  4. Ja man ska vara tacksam i livet för vad man har och omge sig med positiva människor och saker. Och det tycks du göra bra Maria. Förutom knasigheter som att skada sig =)

    SvaraRadera