fredag 15 oktober 2010

Hopplöst eller? Aja...nytt recept mm

Igår var jag på sjukan och röntgen såg jättebra ut och det hade läkt på fort enl läkaren men jag får inte belasta på 4 v till. Herregud jag kommer inte kunna gå utan kryckor förrän efter nyår kanske.
Han tyckte dock inte vi skulle avboka resan till Karibien men jag måste ta med mig kryckorna.

De låste upp ortosen så nu ska jag träna på att böja på benet vilket är totalt omöjligt.
Fick värlsta nojan igår och bara grät för det inte gick. Tänk själv att man tar i allt vad man kan men inget händer.
Försår såklart att det kommer ta tid och att det inte går i början men det känns verkligen hopplöst.

Well well, idag ska mamma och jag ut på shoppingrunda så jag kan få tankarna på annat håll.
Ska handla lite kuddar till soffan och kanske en ny Molly:-)

Sedan blir det middag och bio med Annica.
Kommer göra en enkel pastarätt som är mycket god och som ni bara MÅSTE testa!

Recept 3-4 pers:

4 kycklingfiléer
1 stor bit gorgonzola
1 stor cremefrech
2 klyftor pressad vitlök
1 pkt färsk pasta
färska champinioner
1 tsk soja soja
salt och nymalen svartpeppar
olivolja att steka i

Stek svampen i olivolja och lite grillkrydda(eller annan krydda som du gillar)Dra åt sidan så länge.
Stek kycklingen med kycklingkrydda eller kryddor du tycker om + pressa i vitlöken.
Häll i cremefrechen och smula i osten.
Låt koka upp.
Krydda med salt och svartpeppar + lite soja.
Blanda i svampen.

Servera med färsk pasta och sallad.





Trevlig helg!

1 kommentar: