fredag 18 februari 2011

Odd Molly provning i Borgeby

Godmorgon :-)
Sitter och väntar på nygräddade scones som mannen gjort. Ska bli gott.
Ikväll ska vi till ett par vänner som vi inte träffat på länge så det ska bli superkul.

Har testat lite vårnytt Borgeby med blandat resultat.
Blev besviken att de inte kommer ta in vårens färger i Grandmas coaten :-(

Lovely knit pointelle cardigan i vintage rouge stl 2 och grey melange(finaste färgen tycker jag) i stl 1.
Stl 2 var bäst, alltså liiite liten i storlek.

Euphorbia tunic vintage chalk stl 1 var fin men för rak i modellen för min smak. Jag vill ha mer figursytt.

Tur att jag INTE förbeställde dessa Pointelle leggings! Äckligaste leggings jag någonsin haft på mig. Kliade något fruktansvärt mycket och blev för låga där bak om man har lite utåtstående rumpa som jag har.

Rock a fellow silk slip dress dark rose stl 1 satt bra och var ljuvlig i färgen.


Första ChillNorway plagget provat i stl s :-)
Kände mig stor i den och xs var för litet.

Denna blev jag inte alls förtjust i. För tajt för min smak(hade kanske blivit bättre med leggings under men men) och jag kände mig tantig i den. Färgerna är dock ljuvliga.
Ja det var den lilla provningen:-)
Vill absoulut ha en Pointelle cardigan i grey melange stl 2 men det får bli i ett annat liv haha.

Usch vad jag har ont i foten idag suck.
Sjukgymnasten tvingade mig att stå på tå på enbart det dåliga benet och det slutade med en mer halt Maria än vanligt.
Men musklerna därframme har inte blivit använda på vääääldigt länge.
Snart ska vi ta i tu med knäet också men foten är prio ett då den är sämst.
Ärren börjar blekna men det vid foten är väldigt fult.


Salvan jag köpte som skulle bleka dem var helt meningslös. Hjälpte inte alls och ja har smort i 2 månader nu.
Hoppas det blir bättre.

Ha det så bra,
kram på er.

2 kommentarer:

  1. Kul med en liten visning, även om jag vet att bloggvisningar är det dyraste som finns:) Tråkigt med foten, hoppas verkligen att det blir bättre.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Japp farligt farligt hehe. Provade lite på Aja baja också men orkade itne lägga upp fler kort :-D
    Tack ja det går på rätt håll nu:-)

    SvaraRadera