söndag 13 februari 2011

Resa

Hade en lugn och mysig kväll igår.
Gick och skrålade till Bryan Adams i pyjamasen redan vid sju tiden haha.

Nu har vi bestämt oss för nästa resa och det blir inte Costa Rica som vi först tänkt utan öluff i Thailand igen tredje gången gillt.

Karibien blir det aldrig igen.

Varför? Tja...inte alls så varmt i havet som i Thailand, inte lika god mat, dyrt därnere och inte det mysiga, enkla och genuina. Bara lyxresorts och vakter med k-pistar överallt :-D

Får nog aldrig nog av Thailand känns det som. Synd att det är 10 månader till hehe.
Det är inte så överexploaterat som en del tror, det gäller bara att hitta de rätta ställena.

Denna gången blir det iallafall:
-Ett par dagar i Khao Lak och dykning vid Similan Island(rankad bland de tio bästa dykplaatserna i världen)
- Ett par dagar på Koh Ngai
-Ett par dagar på Phi Phi igen(vi gillar Phi phi trots en massa folk där)
-Ett par dagar på Koh Mook eller Kradan



Enventuellt följer ett par vänner med. Alltid lite roligare när man är fler.

Vad har ni för favoritplats i Thailand?(ni som varit där och luffat runt)

Finns inget bättre än att sitta på Phi phi en tidig morgon, äta en god frukost och blicka ut över det stilla havet(eller lyssna på Bryan live haha)




5 kommentarer:

  1. Låter härligt! Har aldrig varit i Thailand men måste ju bli snart. Svågern och svägerskan har ett hus där så vi måste verkligen ta oss dit. Fick däremot ett tips att Vietnam var toppen. Inte lika exploaterat och t o m lite billigare där men samma typ av mat, samma vänliga människor.

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  2. Jag har tydligen missat din blogg, men nu är jag här. Jag gillar inte att resa, men det ser skönt ut på bilderna från Thailand:) Nu vet jag inte vad det är som har hänt ditt ben, men jag hoppas du snart blir bättre.
    kram

    SvaraRadera
  3. Håller med dig, älskar thailand. Favoriter har varit Koh Samet där hotellet låg precis vid vattnet med fantastisk restaurang vid stranden. Gillar norra thailand också med Chang Mai! Låter som en underbar resa! Kramar

    SvaraRadera
  4. Vivan: Ja det tycker jag du ska men åk inte till de ställena som verkligen är överexploaterade. Finns ställen dom är helt sagolika, gäller bara att veta vilka :-D
    Veitnamn och Filipinerna står också på min önskelista men F är lite oroligt.
    Hilde: Kul att du tittade in :-D
    Dr Molly: Samet har jag också funderingar över. Blir kanske nästa gång igen :-D

    SvaraRadera
  5. Thailand är underbart :) Favoritställena är nog ändå Phi phi och Koh Phangan! Är för feg för att lära mig dyka, även om jag önskar att jag vågat, men snorkla är helt fantastiskt i de vackra vattnen.

    SvaraRadera