fredag 25 mars 2011

Blev en kort paus men nu har jag nya krafter!

Ja det blev en kort paus men det anade jag nästan :-)
Jag har iallfall hunnit tänka, gråta, skrikit, sovit, funderat, varit sur, varit glad, lycklig, olycklig och ja allt möjligt på dessa två dagar.

Var på sjukhuset igår och fick tid för en ny operation så nu ska skruvarna ut ur foten då jag har så mycket problem av dem och det gick bra att ta ut dem lite tidigare än beräknat.

Fick veta att rörligheten på 25 grader i fotleden inte komemr bli särskillt mycket bättre(en frisk fot har en rörlighet på ca 50 grader) men han tyckte det var acceptabelt för att leva någorlunda normnalt.
Blir lite svårt nerför trappor men det får jag ta helt enkelt.
Var även urkalkat i skelettet fortfarande och ligamentskadorna är ganska svåra men kommer bli bättre med tiden.

Men men...nu har man iallfall fått klara besked och förhoppningsvis så så slipper jag lite av smärtan när skruvarna kommer ut.
Skruvarna i knäet får dock vara kvar då jag inte har några större besvär av dem.

Efter sjukhusvistelsen så åkte jag och mamma och shoppade lite på Ajabaja i Malmö(stötte på ett "känt ansikte" och småpratade lite) därefter blev det en tur till Iisa och lite andra ställen.
Blev ett klädesköp i en av dessa undrbara affärer.
Färg: Mid apricot sedan säger jag inte mer idag hehe.

Lunchade på Jensens och så blev det lite vårfina grejor på min favoritinedningsaffär Charlotte Trend som jag kommer visa någon dag.

Nu ska jag tillreda en risotto med portabella svamp, tryffelolja, sparris och annat gott.


Dagens: Odd Molly Fonda stl 1.

kram

7 kommentarer:

  1. Kul att du är tillbaka så snabbt! Hoppas nu det går bra med foten och att det blir så bra som det kan.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vi hade en trevlig dag i går trots allt. Fattar inte var eftermiddagen blev av.Du ska se att det kommer att bli bättre o bättre. Kram mamma

    SvaraRadera
  3. Härligt att du är tillbaka och hoppas det nu går åt rätt håll med benen. Låter ju toppen om de kan ta ut de eländig skruvarna :-)

    Önskar dig en supertrevlig helg
    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  4. Glad för att du är tillbaka! Och låter som det går bättre med foten. Mums - risotto är min favvo!

    Ha en mysig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Massor av kramar till er också!
    :-)

    SvaraRadera
  6. Det är bra att vara flexibel :-D

    SvaraRadera
  7. Välkommen tillbaka!
    Känns ju alltid bättre att veta, även om det är nåt trist. Men det låter ju som om ni har en plan nu, du och doktorn.

    SvaraRadera