lördag 26 mars 2011

Kattutställning och vårfint hemma

Idag ha vi varit på kattutställning med vår fina Puffan.
Hon blir 10 år till sommaren och det var första gången som vi provade ställa ut henne.
Ingen större tävling utan Eslövs katt som skulle koras och det var alla möjliga raser och storlekar.

Hon gick vidare i första omgången sedan åkte hon ut mot en Ragdoll katt.
Motiveringen i första omgången löd att hon var en fin huskatt och har för ovanlighetens skull mycket rött i färgerna och de katterna brukar vara mycket intelligenta och bestämda med just de färgerna(vet hur man öppnar dörrar, är försiktigt mot bilar osv) och det stämmer bra på vår katt.


Hon var lagom i hull, lugn och snäll(själv tyckte jag att hon var vettskrämd stackaren!)

Fick iallafall lite tröstpriser i form av kattmat och en rabattcheck på kattsand.

Har även pysslat lite i hemmet och försökt göra lite vårfint med rosa, lila och grönt.









Finaste Puffan


Mannen kämpar i trädgården.


Tänk vilken skillnad nu och när det är sommar.


Ha det så bra idag!

6 kommentarer:

  1. Puffan hade vunnit min tävling, så fin! Och det viktigaste är ju att hon vunnit era hjärtan!
    Inte lätt för en huskatt att slå en raggis....
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Va kul att ställa ut Puffan.Fint med färgerna hemma. Har börjat plantera om mina hibiskusar, men f...n vad det är kallt. Kram

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder! Jag önskar att vi hade katt också...
    Ha en fin lördagkväll!
    kram

    SvaraRadera
  4. Supersöt liten Puffan :-) Katter är väl bara för underbara. Fint och vårigt du gjort i hemmet. Underbara färger till våren som man blir glad av :-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  5. Å vad jag saknar att ha katt! Puffan är jättefin :-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Finekissen! Ja det var mycket rött i henne.
    Och jo det stämmer med tempramentet. Jag har en sköldpaddsfärgad liten ilskebigga...

    SvaraRadera