söndag 27 mars 2011

Hjälp mig välja

Ja nu har jag haft jackångest eller kappångest i flera dagar. Min Elloskappa kanske inte var sådär 100 i passformen men mamma är bra på att sy så hon fixar den i ryggen där den var för stor och så får det bli en jobbjacka eller något. Jag kommer iallafall att köpa en annan kappa/jacka och den ska jag ha väldigt länge och frågan är vilken av dessa två jag ska välja? Tycker Vivvi och Helena är så fina i sina Chillnorway kappor men Grandmasen är ju också jättefin dock tycker jag storlekarna är så svåra i dem(har en hemma nu och provar i mid apricot) Skulle vilja ha en storlek mellan 0 och 1. Har en svart i stl 1 som man får vika mycket i ärmarna och oknäppt ser den stor ut men knäppt helt lagom och lagom på längden. 0:an är kortare i längden och jag som är lång vet inte riktigt om det är så snyggt och den är tajt i ärmarna men sitter som en smäck vid midja, bröst. Sedan känns det kanske lite onödigt att ha en till Grandmas på något vis. Hur som helst....om ni hade fått välja en av dessa, vilken hade ni valt ?(även om det kanske inte är er stil eller så)

Bilder från Tin tin style




9 kommentarer:

  1. Jag hade valt den bruna... tycker inte riktigt skärningen i den rosa är så snygg eller sitter så bra på dig ...sorry hahaha KRAM

    SvaraRadera
  2. Hade tagit Grandmasen.Den andra sitter konstigt, både i ryggen och framtill, tycker jag. Åtminstone på mannekängen./Lisen

    SvaraRadera
  3. Har själv två äldre Grandmas, (dags plocka fram kanske..) en brun o en ljusljust blå. Tycker alltså visst man kan ha två, som lämpar sig för olika tillfällen.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Den bruna är fin :-)

    SvaraRadera
  5. Den bruna tycker jag känns mer användbar.. :) båda är väldigt fina, såklart! Tack för en trevlig blogg!

    SvaraRadera
  6. Ta den du själv tycker bäst om, eller ta båda!? Kram mamma

    SvaraRadera
  7. Ja jag känner nog också att Chillnorwan är mer användbar. Lutar mer och mer åt den :-)

    SvaraRadera
  8. haha helt lost, vilken e vad? rosa eller brun? haha du vet jag o namn =D=D håller med morsan din och tror ändå det är din egen åsikt som spelar roll i slutändan ändå haha =)

    SvaraRadera
  9. Hehe Chillnorwayn är den bruna/sandfärgade :-D
    kram

    SvaraRadera