onsdag 28 september 2011

Idag har jag en sak att berätta för er....

Borta bra men hemma bäst...

Mjukt och skönt i sängen, inga syrsor, vågskvalp eller ac som håller en vaken.
Saknar värmen och den goda maten men dock inte tantan på flyget hem som satt bredvid med världens mest vidrigaste andedräkt vi varit med om(vi höll båda på att klökas flera gånger när hon gång på gång hostade eller skulle småprata med mig) och på andra sidan gången satt ett stort äckel som var så jädra störig och full så han tog upp en cigg och en tändare och skulle tända på mitt under flygningen! Ingen vågade säga något förutom jag o min man som bad honom lägga ner skiten och hålla käften typ.
Då svarade han att det bara var terapi. Han skulle aaaaldrig tända den. Hahah in my as sade jag till honom sedan deckade han som tur var under resten av resan.
Och så alla dessa människor som envisas med att fälla sätena långt åt he-te bakåt och verkar tro att de sitter i första klass med värsta utrymmet mellan stolarna eller att de sitter på en långflygning till Thailand eller Australien där benutrymmena är väl tilltagna. Grrrrr!!

Hur som helst... Nu till något roligare som jag burit på en tid och som jag tänker dela med mig av till er.
Runt den 8 april så ska det förhoppningsvis komma en liten fallskärmshoppare till världen och vi ska bli föräldrar!

Efter tio år tillsammans så tyckte vi att vi fick ta och bestämma om det skulle göras några barn eller inte och för tre månader sedan så tog vi beslutet. Det skulle göras barn :-D

Jag har mått bra hela tiden och inte mått illa en enda gång så det är skönt. Boobsen har dock växt en storlek  hehe.

Var och gjorde KUB / NUP test idag för vi kände att vi ville göra det och fick mycket bra resultat.
Fick lite bilder med mig hem och här e det lilla livet...



















Och så en liten dagens outfit också :-)






Top från Vila, jeans från Gina Tricot och skor från Nilssons.

























































































KRAM

18 kommentarer:

  1. Tillykke!!!!!!!
    Sikke en dejlig tid du går i møde - og ja, det bedste i starten er at ens barm kommer til at fylde lidt mere ;))
    Kram
    Annette

    SvaraRadera
  2. Här kommer jag in bara för att läsa ikapp lite och möts av både utlandssemester och den här nyheten! SuperduperGRATTIS!!! Vad skoj! Massa Kram!

    SvaraRadera
  3. STOOOOORT GRATTIS till er :-) Vad kul...ska bli jättespännande att följa. Jag tänkte faktiskt tanken när du skrev för några inlägg sedan att du skulle ta ett glas granatäpplejuce. Vem gör det på greklandssemester om man inte är gravid liksom :)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  4. Tack tack finingar :-)
    Vivi: Hahahahaha nä precis, ni måste trott att jag var nykterist eller nåt :-D
    Åhhh alla dessa goda grekiska viner. Höll på att få nippran av att inte kunna ta ett glas på kvällarna och efter varje restaurangbesök så kom de alltid med ett glas Ozu som antingen fick gå till blomkrukan eller till maken :-D

    kram på er!

    SvaraRadera
  5. Vad roligt!! Stort grattis! Hade min misstankar :-) Då blir du mamma nästan på dagen samtidigt som jag blir faster (inga barnplaner här än...)

    Kram!

    SvaraRadera
  6. STORT GRATTIS! Hade det också lite på känn(-; Du strålar som vanligt! Kramar Dr Molly

    SvaraRadera
  7. Det är bara så underbart. Det lyser och strålar om dig som en sol! Kram mamma

    SvaraRadera
  8. GRATTIS! Det är ju underbart!

    SvaraRadera
  9. Å vad roligt! Stort grattis till er båda!!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Stort grattis och vilken underbar resa ni har framför er nu :). Barn är underbara!

    Må gott!!

    SvaraRadera
  11. Så roligt för er!!! Stort grattis, underbar nyhet!!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Congratulations! I wish you good health and a happy journey through the pregnancy. Now you must keep your feet firmly planted on the ground!
    Kram,
    Karen XOXO

    SvaraRadera
  13. Hihi yes Karen but it´s very hard to have them on the ground :-D
    When I see my friends up in the sky from my window I want to put my parashute on directly but it has to wait... :-D

    Kram till er alla!

    SvaraRadera
  14. Grattis!! Alltid lika underbart när någon väntar bebis :-)

    Kram

    SvaraRadera
  15. Åh, vad roligt för er, stort grattis till er båda! Kram kram

    SvaraRadera
  16. Grattis!!!!!!!!!!!! Underbara nyheter!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Åh grattis! Det är verkligen det största av allt att få en liten inneboende.

    SvaraRadera