söndag 16 oktober 2011

Pojke eller flicka?

Den 4 nov är det dags för ultraljud och då får vi reda på om allt står rätt till vilket man ju får hoppas.
Vi vill ta reda på om det blir en liten Nelly eller en liten Vincent(om vi nu får) så att vi kan förbereda och måla i barnrummet och handla lite roliga kläder osv.
Jag har iallafall hittat det optimala plagget redan :-D






















Ska bli kul att se om det stämmer med alla myter och alla "skrönor".
Har det stämt på er?

Enligt kinesiska kalendern-pojke
Enligt Maya indianerna- flicka
Inget illamående -pojke
Ringleken(min vigselring knuten i mitt hårstrå som hålls ovanför magen) - flicka då den cirkulerade och inte pendlade.
Ganska mycket halsbränna-pojke
Jag är mer sugen på choklad och salt än surt- pojke
befruktningsdatum(jämt flicka, udda pojke)- pojke
inga urinvägsinfektioner-pojke
blödande tandkött(mer om det är en flicka)-flicka
pigmentrand på magen eller ej?- flicka (ingen rand än så länge)

Själv tror jag det är en Vincent och mannen tror det är en Nelly :-D

Nu blir det dags för jobb igen.
Ha det så bra!

8 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt! Vilka fina namn ni har, 2 av mina favoriter... ;) Jag har en Nellie som är 10 år och hennes bästa kompis Madicken har en lillebror som heter Vincent. När jag väntade Nellie så ville jag ta reda på vad det var för kön så jag bokade ett extra UL på en privat klinik, men när jag kom dit så knep hon igen så det var helt omöjligt att se vad det var! fniss

    Ha en trevlig fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  2. Spännande. I vårt landsting får de inte berätta på ultraljudet p g a osäkerhetsfaktorn som väl är på någon promille. Kan ju vara annorlunda hos er. Första barnet ville jag inte veta men med andra gjorde vi ett sånt där 4D ultraljud på en privatklinik i Sthlm. (Tittut hette de). Helt fantastiskt. Man såg ansiktsdrag och att barnet gäspade och rörde sig. Kan verkligen rekommendera det och där såg de också helt tydligt att vi skulle få en pojke. Dock var mina graviditeter identiska på precis ALLA punkter och ändå blev det en av varje :)

    Kram och lycka till
    /Vivvi

    SvaraRadera
  3. Jeanette: Hehe hoppas vår inte kniper då :-D

    Vivvi: Åhhh sådant där 4D läste jag om på nätet för ett tag sedan. Verkar helt fantastiskt och ser så verkligt ut!
    Blir till att fundera på ett sådant :-)

    kram på er!

    SvaraRadera
  4. Stort grattis till ert lilla (STORA) mirakel! Har på något sätt missat denna stora nyhet :) Önskar er all lycka framöver! Så fin du är i Cream-Mildred - hela kombon är superfin på dig!
    Mvh Viveca

    SvaraRadera
  5. Det ända som stämde på mig när jag väntade på min dotter var att jag hade hört att har man ycket halsbränna så får bebisen mycket hår och det hade min dotter hihi ca 3 cm när hon föddes;).
    Jag fick inte veta här uppe i göteborg vilket kön det var så jag bokade på en privat klinik men jag frågade min barnmorska om det fortfarande var så och det har blivit ändrat :) så den 8 november när det är min tur för UL hoppas jag att det syns vad det är så jag får reda på det denna gången ;)

    SvaraRadera
  6. Viveca: Tack!!

    Linda: Jaaa vad kul! Vi ska väl ha samtidigt om jag inte minns fel. 8 april?
    kram kram

    SvaraRadera
  7. vi ska ha nästan samtidigt . jag hade skrivit fel siffra sist så jag är beräknad till den 3 april som det är nu men det kan ju bli lite flyttat vid ul; har du börjat känna bebisen röra sig ännu???
    Jag börjar göra det nu och det gör att det plötsligt börjar kännas mer verkligt:)

    SvaraRadera