lördag 10 mars 2012

Ni är så fina och statusuppdatering

Blev så glad och rörd när jag läst alla era kommentarer till mitt förra inlägg.
Tack alla för er omtanke, det hjälper mig väldigt mycket nu kan jag säga.

Fortfarande så är där ingen plats på sjukhuset i Lund och jag tillbringar mina dagar på Kristianstads sjukhus.
Maten är vidrig så det blev en färd till Ica Maxi igårkväll och jag har nu fyllt hela kylen här med godsaker :-D
Blir kycklingklubba med fransk potatisallad och hallonpaj med vaniljsås till kvällens melodifestival och de kan ta sina jäkla färdigrätter, päron och kiwis och stoppa upp.....sorry....inte den positivaste människan just nu men, men...
Fortfarande ingen tv på rummet och igår tänkte jag strypa en barnmorska men maken stoppade mig :-)
Påpekade för henne att det var stopp i min vask och fick till svars att ja det är stammarna/rören här som e så och sedan gick hon.
Barnmorskan idag anmälde det direkt när jag påpekade det och det kom en reperatör inom en timme! Det kallar jag service.
Påpekade också för den första barnmorskan att en tv hade varit roligt om jag ska ligga här i flera veckor och att man kanske kan ta en tv från de rum där folk ändå bara stannar i två dagar och sedan åker hem igen med sina bebisar och då fick jag till svars att det faktiskt fanns ett tv rum!
Ok sade jag....då hoppas jag att alla där vill se melodifestivalen imorgon :-D
Och så var hon väldigt noga med att påpeka att det fanns de som hade de värre än mig.
Ehhh jo sade jag det finns det alltid men allt handlar också om hur man upplever saker och ting.
Jag har vårdtagare som saknar armar och ben och som är hur glada som helst sedan har jag vårdtagare som är jätteledsna över det lilla minsta.
Man är känslig på olika plan.
Hennes svar: Jaha öhhh, ehummm.......
Ska dessa idioter till människor jobba på ett sådant ställe??? Nä verkligen inte.
Har iaallafall haft världens bästa barnmorska idag och så avslutar jag med att skriva HEJA LOREEN IKVÄLL!






















Kram

19 kommentarer:

  1. Många styrke kramar från mig och hoppas att det blir en bättre dag i dag och att du får se Melodifestivalen!
    Snart är det dags för mig att åka till Globen och kolla allt live så det ska bli spännande.
    Kram kram och sköt om dig!
    Halvan

    SvaraRadera
  2. Jag säger detsamma, Loreen you go girl! ;)
    Så vi får hoppas att du får se på Melodifestivalen ikväll! Och om inte så får jag uppdatera dig på Facebook! ;) hihi..

    Skickar ännu fler styrkekramar till dig och hoppas du får en hyffsad bra Lördag, trots allt mög!

    Kram på dig! <3

    SvaraRadera
  3. kära Maria vi tänker på dig hela tiden hoppas du kan står ut med allt lidande.hoppas du får se melodifestivalen i kväll
    kram till dig o Daniel
    svärmor o svärfar

    SvaraRadera
  4. Ja du Maria, det finns gott om människor som valt fel yrke. Man kan bara hoppas att de själva får känna på hur det känns att bli otrevligt behandlad!! Kan man inte ta med egen TV? Vi har vår extra TV som bara används på sommaren. Kram mamma o pappa

    SvaraRadera
  5. Hej Maria!! Jag vet hur de är i Kristianstad.. Jag har fött två barn där. Första gången hade jag inget positiv att säga om de men nu andra gången har jag bara positivt att säga. Träffade bara underbara människor. Men de är inget roligt ställe att gå på. Men kan säga att de har fina lundmyr kläder nere i butiken till bebisar :-) eller hade i alla fall i november när jag var där. Du får höra av dig om du behöver något.. bor 15 minuter från Kristianstad.. kram Malin Skoog

    SvaraRadera
  6. Fy vad trist attityd från dom som ska sköta om dig! Hoppas du får se Mello ikväll!! All lycka och hoppas du får komma till Lund snart! KRAM

    SvaraRadera
  7. Usch är du där! FY o ve! Har aldrig varit där själv, men jag har ALDRIG hört något gott därifrån. Så du har min medkänsla. Hoppas du får in en TV etc etc. och visst finns det alltid någon som har det värre, men hur hjälper det dig just nu? Javisst man kan snacka om de svältande barnen i Afrika och det är väl ingen som tycker det är bra, men det är äpplen o päron man snackar om då... suck! Bemötandet är som du så sant säger det viktiga. Som vårdpersonal är det ju viktigt att bli lyssnad på.
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle stå som vårdpersonal är det viktigt att lyssna på de som är inlagda...

      Radera
  8. Aha du *är* på CSK, men hojta då om du vill ha lite besök. Jag bor ju nästan på gångavstånd. =)
    Om det du upplever skulle jag kunna skriva en del, men nöjer mig med att säga att jag känner igen det.
    Jag hoppas du kan få flytta till Lund snart.

    Hejar på Molly ikväll men jag tror inte hon vinner, tyvärr.

    SvaraRadera
  9. Ska tänka på dig när jag sitter och hejar på favoriterna i mello ikväll! Hoppas du får mysa lite med god mat och hallonpaj :-)

    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Styrkekramar från mig!

    Viktoria

    SvaraRadera
  11. Tänker på dig /er.
    Vet hur tradigt det är att ligga på sjukhus, men man får tänka att det är för bebisens skull.
    Kram Kram

    SvaraRadera
  12. Usch, en del personer ska absolut inte jobba med människor. Man kan undra hur en sådan person gjorde karriärvalet i sitt liv om hon har en sådan inställning. Det värsta är att det är andra som drabbas av hennes tråkiga attityd och inställning.
    Hoppas att du bara får träffa barnmorsker som den goa du träffa från och med nu så det blir lite med uthärdligt =). Styrkekramar till dig! Från Therese

    SvaraRadera
  13. Styrkekramar från Lindby också! Tänker på er <3

    SvaraRadera
  14. Hoppas att du fick en hyfsad lördag trots att skit....
    Loreen vann så det kan du ju vara glad över:)
    Förstår att du vill komma "hem" till lund, man känner sig extra sårbara när man inte känner sig hemma där man är.... jag var super rädd för det när jag skulle ha alicia, men jag fick underbar personal på östra sjukhuset så du får be att bli förflyttad till Göteborg så kommer jag med lite smaskiga "Cuppisar" och håller dig lite sällskap.
    Många styrkekramar till dig!!!
    KRAM!!

    SvaraRadera
  15. Gudars vad tråkigt att höra !!! Vissa personer har jobbat för länge el passar bara inte i yrket , tänker inte på hur man bemöter OCH hur dennes egna upplevelse är ,man kan inte alltid tänka att det finns de som har det värre visst finns det men upplevelsen å situationen är just nu är den som man känner å mår efter speciellt sån situation du befinner dig i!! Vad är empatin vårdetiken hos vissa blir rädd!!! Man ska möta personen/vårdtageraren utifrån dennes situation/trauma .Hoppas du nu fått tv å kan chilla lite å må gott som det går!!!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  16. Lägg nu allt fokus på att den lille V - fokusera, fokusera, fokusera!!!

    SvaraRadera
  17. Hejsan!

    Vad skönt att du fått besked att babyn är ok nu gällande tillväxten ! Ang din sjukhusvistelse så förstår jag verkligen att du har en tuff period nu och precis som i alla branscher jobbar det inom vården alla sorters människor. Men av det du skriver verkar du oxå själv ha taggarna lite utåt och visa ditt missnöje rätt tydligt vilken nog inte underlättar för någon, dig själv eller personalen. Ett gott bemötande är a och o men oxå ett samspel. Personen ifråga gick nog helt enkelt i försvarsställning och gav helt fel svar.. TV på rummet etc borde ju vara självklart om man är långliggare på sjukhuset liksom att man ordnar med de brister som påpekas.
    Fortsatt lycka till med allt!!

    SvaraRadera
  18. Försvarställning vet jag inte direkt men som vårdpersonal så ska man vara så pass proffsig och ha förståelse för sina patienter som är ledsna och är i svåra situationer. Jobbar själv i vården och man ska ALDRIG säga emot sina vårdtagare utan stötta och peppa och om de påpekar att något är sönder o behöver lagas så ignorerar man bara inte det som personal utan gör något åt saken. Man betalar både skatt och avgift varje dag så lite respekt skadar inte.
    Tro sjutton man får taggarna utåt annars :-/
    Sådana människor SKA INTE ha ett sådant yrke.
    Inte lätt med samspel då.

    SvaraRadera