tisdag 17 april 2012

In med nytt i badrumskåpet - Exuviance

Hej på er!
Ja det har varit tyst här i två dagar igen men jag är totalt slut i kropp och knopp.
Lillkillen vill ha mat varannan till var tredje timme och därimellan hinner man knappt göra något eller så vill man bara sova typ :-)

































Har iallafall hunnit med att rensa i badrumskåpet.
Ut med gammalt och in med nytt.
Beställde en massa hudvårdsprodukter från Exuviance.
Blev hela faderullan med rengöring, ansiktsvatten, serum, ögonkräm, dagkräm och nattkräm.
Efter min ipl behandling i ansiktet så tänker jag numera bara inhandla produkter som har bra innehåll och är framtaget av läkare och professorer och som typ har superduper omdömen :-D
Ägarna till företaget, Dr. Eugene Van Scott och Dr. Ruey Yu, bägge professorer i dermatologi , uppfann Alpha-Hydroxy-Acid teknologin (AHA) för 25 år sedan och har mer än 80 världspatent på sina produkter. Många stora kosmetikföretag “hyr” företagets AHA-patent, bl.a. L’Oreal, Avon och Estee Lauder.

Beställde från England vilket blev 600 kronor billigare inkl frakten för allt än om jag skulle köpt det i Sverige!
Kika in här(de har massor av andra bra märken också)

Serumet ska vara helt outstanding sägs det.
En kraftfull blandning av polyhydroxisyror (inklusive laktobionisk syra), provitamin A, C och E, havsväxter samt extrakt från grapefrukt samverkar för att minska de synliga tecknen på åldrande. Skyddar huden från påverkan från miljön med superantioxidanter samtidigt som hudtonen förbättras och blir klarare.



















Någon som använder sig av Exuviance?
Är ni nöjda?

Nu vill lillkillen ha mat igen :-)
Ha det så bra idag!

6 kommentarer:

  1. Så jobbigt att du inte får sova! Har tyvärr inget tips att ge, för vi har haft det lika jobbigt med våra små.. Ang. hudvårdsprodukterna är jag väldigt nyfiken på märket. Båda mor min och syster använder det och de är supernöjda. Svårt att veta vilka produkter som passar min knasiga hy, bara.. Kanske bäst att köpa i riktig butik där man kan få hjälp, eller hur bestämde du dig?
    Mvh Viveca

    SvaraRadera
  2. Ja jag har ju tagit produkter mot känslig o torr hy men man kan ju alltid göra en hudanalys på ex Exuviance i Malmö eller hos annan hudterapuet om man e osäker på vad för slags hudtyp man har :-)
    Vad kul att de är nöjda. Har hört och läst så mycket bra om det.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Köpte ett provkit i somras som mannen snodde =)
    Han är jättenöjd med det.
    Jag ska också testa igen när nuvarande krämer är slut.

    SvaraRadera
  4. Haha ja alla sätt är bra har jag hört :-D

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag har nog inte kommenterat hos dig förr..... Men jag måste ju ge all god cred till Exuviance. Jag kör produkterna rakt igenom sen ett drygt år. Är supernöjd! Har alltid haft problemhy, AHA produkter räddade mig på 90 talet sen jag fick barn och hyn ballade ur helt. Jag har gjort några behandlingar hos en salong och sen underhåller produkterna huden superbt. Serumet är ju dyraste produkten (vilar den just nu) men annars är ju produkterna inte alls så dyra om man jämför med stora märkena med enormt stora reklamkonton. Och det är visst tillverkarens filosofi med, att det inte ska vara så dyrt. Och de är enormt dryga! Hoppas du blir nöjd!voch supertanker för länken, har inte hittat ställen som säljer Exuviance på nätet för de är visst tuffa på det. Kram Milla

    SvaraRadera
  6. Ja och det finns ett fåtal svenska sidor man kan beställa från men då måste man uppge att man varit hos en hudterapuet och gjort en hudanalys och var man gjort det osv. Drygt som sjutton och de förlorar ju bara en massa kunder på det.
    Man vet ju oftast vad man har för hudtyp.
    kram!

    SvaraRadera