tisdag 3 april 2012

IPL behandling och bvc besök

Hej hallå!

Idag har jag varit på ipl behandling av mitt ansikte för att ta bort solskadad hud och synliga små blodkärl som jag får lite då och då.
Var ett par år sedan jag gjorde det och jag hade nästan glömt hur sjukt ont det gör och hur ful huden blir efteråt de första dagarna men jag vet att det blir ett bra resultat om någon vecka.
Det tråkiga är att man måste ha väldigt hög solskyddsfaktor i minst 4 veckor och jag får inte sola/vistas i solen under denna tiden så jag hoppas att det inte blir alldeles för fint väder men på fredag får det gärna vara kanon för då är det hoppstart på fallskärmsklubben! Tjoho vad jag längtat även om jag inte ska hoppa själv på ett tag då jag måste läka först och det måste blir lite varmare för min del.
Det är inte skönt i 200 knyck och minusgrader.
Nu ska min solskadade hud bli fin igen. 
























Längtar till hoppstarten

Har även varit på BVC och vägt/mätt vår lilla prins och han har ökat från 2200 till 2400 g nu på en vecka så det var ett positivt besked :-)
Min fina lilla prins

























Ni får ha en fortsatt bra dag för nu ska jag gå och sova en stund och samtidigt fundera på en Mollyklänning på Tradera som jag velat ha länge men den är i "fel" färg :-/
Kram

6 kommentarer:

  1. Oooo vad skönt att han ökar i vikt:) vi får ta en liten kort promenix en dag i nästa vecka:):) kraam från Erika å Leo:)

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att han ökar i vikt. Kommer ihåg när min dotter var i den där åldern och minskade i vikt rätt rejält första månaden. Usch vad vi höll på. Tror jag ammade varje timme för att hon skulle få i sig. Och så en dag vände det och hon blev så rund och go så :) (Men hon hade lite mer att ta av från början än din lille prins)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  3. Erika: Ja vi ses på tisdag ju :-)
    Vivvi: Ja det känns som att man är värlsta mjölkkossan :-D

    SvaraRadera
  4. Skönt, att han ökat i vikt! Ja, vädret kunde varit varmare. Men det går förhoppningsvis framåt!

    SvaraRadera
  5. Så fin liten prins ni har!
    Hittade hit via en annan blogg, och ögnat igenom dina senaste inlägg. Jag blev oxå snittad akut, med tvillingar för 19 år sen, så jag vet hur det är, när allt går så där fort i en op-sal. Men för mig var det så akut, så jag blev sövd.
    Så fina bilder på prinsen och den fina koftan! Och på dig i dina mollysar oxå förstås ;) :)
    Ta hand om dig och prinsen!
    / Maria

    P.s Själv skulle jag aldrig tänka tranken på ett fallskärmshopp! Vare sig jag är nyförlöst eller inte ;)

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Så söt Vincent är :) och vad roligt att han ökat i vikt, så ni inte behöver oroa er för det!

    Hmm, en Odd Molly i tankarna, spännande! :) jag fyndade just på tradera jag med- ibland gör man riktigt fina fynd! :)
    Kram på dig

    SvaraRadera