fredag 1 juni 2012

Födelsedagsbarnet är redo!

Hej och hå, då var det kväll igen!
Har spenderat min födelsedag på gymmet, i affärer och så har jag varit hos mamma och pappa och myst.
Nu blir det middag och tårta och efter det så ska jag och maken se Men in black 3 på bio.
Ska bli jätteroligt då vi inte varit på bio på över fyra månader och det är något vi ofta gör annars.

Kvällens outfit blev top och linne från Vila, byxor Vero Moda, skor från Skopunkten och halsband från Kappahl.


Tårtan blev ganska ful och jag kavlade ut locket(färdigköpt marsipanlock) så det blev för litet så jag fick rädda kanten med ätliga blommor(syren) men jag är verkligen ingen tårtbagerska.
Fick ju dock övat lite inför dopet då jag kommer göra tårtorna själv.
Blev riktigt sur idag  när jag gick in på vårt konditori.
Skulle höra efter vad de tog per bit för en doptårta med två olika sorters mousse klädd med sugarpaste istället för marsipan och då svarar hon surt i kassan - Vad är det för något?!
Jag bara gapade och frågade tillbaka - Vet du inte vad sugarpaste är för något?? Typ alla som bakar mycket och speciellt de som arbetar på ett konditori vet vad det är!
Pinsamt och inget annat så jag bara skrattade och gick.

 Kram på er och tack för grattis-hälsningarna!
 

8 kommentarer:

  1. Grattis! Tårtan är ju superfin!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis på dej fina du! :) har också kikat in hos Vila nyligen, såg att de fått en hel del snyggt.
    Tårtan blev ju härlig, en riktig sommartårta! :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack! Ja Vila hade väldigt mycket fint och även märket object.
    kram!!

    SvaraRadera
  4. Grattis en dag i efterskott! Jag hann inte med riktigt i går. Hoppas du hade en jättefin kväll i går och för att spä på lite så måste jag säga att jag tycker att du är jättesnygg jämt och en stor inspiration. Fint hår, fin mejk och snygga outfits. Jag är liksom glad om jag klarar en av tre om dagen.

    Kramar och trevlig helg,
    L

    SvaraRadera
  5. Naaaaaw tack lingonet!!
    kram!

    SvaraRadera
  6. Tårtan är inte bara jättefin att se på, den är också jättegod ! Det kan vi som fick smaka den intyga. Kram mamma

    SvaraRadera
  7. Vad fin du är (som vanligt)! Och jag tycker tårtan ser jättefin ut.
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. tårtan såg ju superfin ut och åh så vacker du är :)

    SvaraRadera