torsdag 7 juni 2012

Så här gör jag

Godmorgon finingar!

En läsare undrade vad jag använder för tyllar när jag spritsar mina cupcakes.
Jag använder Wilton 1B mest och 1M.
Dessa kan man bla köpa på kakburken.se.


Bild lånad från http://iheartkatiecakes.blogspot.se
Sedan har jag en tyll från Wilton som har nummer 123 som jag aldrig använt men man kan göra såååå fräcka spritsningar med den.
Kolla in videon!
 

En fråga också om receptet på blåbär/vaniljfrostingen jag gjorde igår och här kommer receptet på den(inte exakt samma då den inte blev så bra och för lös(ja det gick ju att spritsa den ändå men detta receptet är mycket bättre)

50 g frysta, tinade blåbär
2 dl florsocker
300 g färskost typ Phiadelphia
2 tsk vaniljsocker
Vispa ihop blåbär, florsocker, vaniljsocker och färskost till en fluffig kräm. 
Spritsa glasyren på muffinsen och dekorera med tex fjärilar som man trycker ut av sugarpaste, marsipan eller flowerpaste.
Har ni fler frågor till mig, om mig eller allt mellan himmel och jord så bara fråga på antingen till min mail på hoffsan@bredband.net eller här på bloggen. Jag svarar på allt utom barnsliga, taskiga och omogna frågor :-D
 Kram

 

1 kommentar:

  1. TACK! Har inte hunnit in hit och läsa sen senast gång jag ställde frågan, men nu hittade jag ett helt inlägg som svar på mina frågor. Tusen tack! Nu ska här beställas tyllar! :-)

    SvaraRadera