måndag 16 juli 2012

En dagens och överraskad med favoritlunch

Halloj!
Idag har det mest blivit städning och så han jag med att göra lite vaniljglass och passionfruktsglass.
Får se hur den blir när den är klar men smaken var det inget fel på iallafall :-)
Operationen av foten har blivit lyckad på ett ställe och på ett annat mindre lyckad men jag är ändå väldigt nöjd med resultatet och det känns helt overkligt att för första gången på över två år kunna ta sitt första jogging-steg!
Nu ska jag bara lära mig att gå normalt igen vilket inte är det lättaste när man gått och haltat i två år.
Har svårt att skjuta ifrån med foten men det ska nog gå att lära sig det igen :-)

Maken gjorde min favoritlunch idag nämligen Bruschettas och jag blev så överraskad då han nästan aldrig lagar mat.
Vi har dock alltid riven parmensan ovanpå och ibland har jag fikonbalsamico men här kommer ett recept på  klassiska bruschettas. Godare och enklare lunch på sommaren finns inte!

4 skivor vitt lantbröd ( vi använde Ikeas vitlöksbröd denna gången)
1 rödlök
4 tomater
2 vitlöksklyftor
1 kruka färsk basilika
2 msk olivolja
2 tsk flingsalt
1 tsk grovmalen svartpeppar 

1. Lägg fram tomaterna i god tid så att de hinner bli rumsvarma. Finhacka tomaterna och 3/4 av basilikan. Spar några vackra blad till dekoration. Blanda ner vitlök, basilika och olja. Krydda med salt och svartpeppar.
2. Rosta eller grilla brödet. Det kan också rostas i ugn, 275°. Lägg tomatblandningen direkt på brödet. Garnera med basilikablad. Mal över svartpeppar.


Dagens outft blev gammal kjol från Esprit, top från Saint Tropez och skor från Skopunkten.



Nu ska jag ta och göra några hemmagjorda burgare och planera inför morgondagens lilla tripp.
Trevlig kväll allihopa!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar