söndag 16 september 2012

Deepfling får lägga ner?

Hallå finingar!
Nu är vi på väg hem till Skåneland igen.
Har hunnit med massor både igår och idag.
Startade gårdagen med att bla gå till Milk and honey där jag testade lite Mollysar. Biträdet tyckte jag skulle testa en kofta men jag sade att jag redan väntar på den från Deepfling.
Då gick hon igång och berättade att Deepfling minsann snart kommer att få lägga ner för de fick inte sälja som de gjorde?! De tar ingen frakt och sålde kläderna billigare påstod hon vilket de ju inte gör för det har ju med dollarkursen att göra och fraktpriset är väl upp till dem?!
Det var enligt henne också vanligt att kläderna inte kommit fram men det har jag själv ingen erfarenhet av.
Nä luktade avundsjuka långa vägar och jag blev urless på henne.
Kollade in några vintage plagg i Vintage där jag nästan köpte en Mulberryväska men den var i "fel" färg så jag höll mig.
Promenerade vidare till Avenyn för ett stopp i affären Code by jens och några till.
När vi stod utanför på trottoaren så kom det fram en fin kvinna och sade-Hej du vet inte vem jag är men jag läser din blogg! Ihhhhh så roligt! Kände mig nästan som en kändis haha.
Denna rara människa hette Pernilla och har den här bloggen: http://pernillassmycken.blogspot.com

Gick vidare till mysiga Haga nygata och där hittade vi en trevlig butik som hette Charlston som hade kläder från bla Valarie och Cream. Blev två fina inköp där.
Hittade fina fodrade jeans till lillprinsen inne på Villerrvalla som låg på samma gata. Superfina barnkläder med bra kvalitet och utan hårda sömmar.
Gick till hamnen och tog en fika och en snabb tur inom Nordstan och Saluhallen och sedan var vi så trötta så vi höll på att svimma! Sov väääldigt gott inatt.
Idag var vi inom Nk och Arkaden och där shoppade jag bla två Hunky Dory plagg.
Var tvungen att kolla in alla söta barnkläder på Nk från Gant, Burberry osv men de är ju så sjukt dyra så något köp blev det såklart inte.
Helgen har varit mycket trevlig och precis vad en småbarnsförälder som jag behövde:-)

Ja och som vanligt kommer bilderna i konstig ordning när jag bloggar från telefonen..........
Ha en fin kväll!

9 kommentarer:

  1. Så artig å bli gjenkjentfra bloggen:) Og det høres ut som at dere har hatt det kjempefint. Jeg fikk lyst på de to nydelige molly'ene du prøver. Husker du hviolken størrelser du prøvde? Du var ihvertfall helt nydelig i begge.
    Klem:)

    SvaraRadera
  2. Ja det är kul att komma iväg lite :-) Jag behövde verkligen det.
    Det är stl 1 i båda Mollysarna :-)
    Klem :-)

    SvaraRadera
  3. Låter ju mysko med deepfling. Som du skriver ligger ju dollarkursen extremlåg och att dom har fraktfritt har ju inget med priserna att göra. Och att plaggen inte skulle komma fram är ju bullshit! Ett plagg har försvunnit för mig därifrån och då var det nån långfingrad anställd på svenska Posten som varit framme.
    Skönt med helg borta! Mumma för en trött småbarnsmorsa! Kram

    SvaraRadera
  4. Tack Maria, det har verkligen varit en jättemysig helg. Undrar hur många km vi gått!? Vi har i alla fall sparat pengar på att gå och inte åka buss o spårvagn ;-)) Kram mamma

    SvaraRadera
  5. Visst är det roligt att bli igenkänd, det tycker jag med. Men jag tvekade lite för det är kanske inte alla som tycker så. Ser ut som ni hade härliga dagar i Göteborg.

    SvaraRadera
  6. Så mysigt ni har haft det, och kul att bli igenkänd (ibland i alla fall, phu, tänk hur kungligheter och andra har det...). Göteborg är en mysig stad, saknar den ibland. Men tur jag inte har så långt dig :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Usch! Vad pinsamt när hon gick på så där... Och nu är jag också lite pinsam för jag är göteborgare och vet inte var Vintage ligger :)) Blev nyfiken på Mulberryväskan. Vad skulle de ta för den och var ligger affären? Du verkar ha haft en fin dag i Götet, kul! Kram

    SvaraRadera
  8. Odd me: Hmmm ja du.... var sjutton låg den?!
    Vet inte vad gatan hette men vi gick från odinsgatan ner mot avenyn och så låg den där någonstans på en hörna. Den kostade 3500 kr:-)

    Kram på er alla!

    SvaraRadera
  9. Tack :) Aha det var därför jag inte kände till den, brukar inte röra mig på den sidan stan men det får det bli ändring på nu :) Kram

    SvaraRadera