söndag 21 oktober 2012

Gårdagen i en underbar miljö

Godmorgon!
Vilken underbar dag det var igår. 20 grader varmt! Helt overkligt ju.
Blev en tur till Trollenäs slott och deras café igår där vi njöt av efternoon tea. Var riktigt gott.
För 150 kr fick man ett glas äppelcider med någon slags parmensan/paprika kaka, två olika sorters scones(choklad och vanliga) med grädde och två marmelader som var deras hemmagjorda plommonmarmelad med valnötter och vaniljstång och en aprikosmarmelad. Godaste marmeladerna jag ätit på länge måste jag säga så jag köpte hem två burkar.
Sedan fick man två olika sorters snittar med bla ricottaost och lufttorkad skinka samt fem olika sorters hembakade kakor. Ja och så givetvis en kanna te :-) Allt var verkligen supergott och att det är en mysig miljö gör ju inte saken sämre. Vill man inte punga upp 150 kr så fanns det billigare alternativ med tex enbart scones och te eller kunde man tex köpa en kanna kaffe och smaka deras blåbärstryffelpaj.







Efter detta var man proppmätt och i sockerkoma utan dess like :-)
Passade ändå på att göra ett fallskärmshopp för det var flera veckor sedan jag hoppade.
Vi har bytt ställe/hangar så det var lite nervöst att landa på det nya stället men det gick bra och jag överlevde denna gången också ;-)

Nu blir det lite step up på gymmet :-)
Ha en fin dag och så återkommer jag ikväll eller imorgon med ett litet förslag :-)

Kram

 

1 kommentar:

  1. Tack för ett trevligt initiativ från din sida.Håller med dig Maria, det var en ljuvlig brittsommar dag som gjord för afternoon tea i mysig slottsmiljö, och såå gott! Det får vi göra om vid ett annat tillfälle ;-)) kram mamma

    SvaraRadera