måndag 1 oktober 2012

Har tatuerat mig igen!

Halloj!
Jo ni läste rätt :-) Var på Skånemässan igår och där kan man passa på att smaka på en massa goda saker, göra ansiktsbehandlingar till superpriser, bleka tänderna, köpa roliga saker osv och jag gjorde en tatuering.
Men det är inte vilken tatuering som helst utan en kosmetisk ögonbrynstatuering med en ganska ny metod som kallas för Taffy.
Med hjälp av ett fjäderliknande instrument skärs ett strå in i taget, vilket ger ett mycket naturtroget resultat. Detta passar alla som har ljusa ögonbryn, som måste måla i, eller som har glest mellan hårstråna eller vill ha mer markerade, annan form eller som helt enkelt fattas bryn. Innan man börjar så bestämmer man färg och form. När man är nöjd så appliceras bedövning, ca 45 minuter senare kan behandlingen börja. Man rakar inte bort de strån som redan finns.  
Denna tatuering håller i 3-5 år beroende på hur man sköter den.
Man måste tex alltid vara noga med att ha solskyddsfaktor på brynen om man solar. 

Det gjorde ont, förbannat ont men hon tyckte jag verkade vara extra känslig vilket jag kanske är men en vanlig tatuering tycker jag inte är i närheten av detta :-D
Man väljder själv vilken färgnyans man vill ha men färgen är mycket mörkare den första veckan och kommer att bli ljusare.
Det går även att göra eyeliner om man vill.
Kolla på salongfin.com




Före   (inte jag på bilderna)                    Efter


Det ska läka ett par veckor och så får det bli lite före o efterbilder senare :-)

Och förresten....festen var grymt rolig trots massor av jobb och såhär såg jag ut tillsammans med låtsassonen och efter en slibbig Jellyshot.



Nu ska jag ut o gå en runda med en kompis så ni får ha det så bra idag.
Kram
 

5 kommentarer:

  1. Ohhh så fint! Inte alls som förr med den gamla fula metoden.
    Vad kostade det på mässan?

    SvaraRadera
  2. Vad kostade det?
    Sara

    SvaraRadera
  3. Mässpris var 1995 kr men på salongen i Kävlinge kostar det 3500 kr.

    SvaraRadera
  4. Spännande! Blir kul att se dina före och efter bilder
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja just nu vill man helst inte visa sig ute :-D
    Kram

    SvaraRadera