tisdag 2 oktober 2012

Har träffat den stora modeikonen

Godmiddag!
Nu är det tredje dagen det öser ner och det är såååå jäkla trist. Har ingen lust till att göra ett smack idag men måste ändå ta mig i kragen och springa lite på löpbandet om foten vill. "Råkade" ju kränga en hel chipspåse igår för mig själv och helgens goda mat gjorde inte saken bättre.

I lördags träffade jag modeikonen number one, nämligen den stilige, varmhjärtade och smått feminina Lars Wallin(ja, ja....på 5 meters avstånd)
Alltså om man inte gillar hans kläder då gillar man inte kläder! Vilka skapelser han gör! Blev helt förstummad under den lilla modevisningen på mässan i Malmö.
Han som intervjuade honom frågade vad det kostade att få en klänning uppsydd och han skruvade och vred på sig ett bra tag innan det kom ett svar. Eller ja han svarade - Sådant pratar man helst inte om men de börjar på runt 30.000 kr beroende på material osv.
Huuu tänk vad en brudklänning kostar att få uppsydd som han designar.
Men, men.... det hade varit en dröm att tex få en swicha rundor i en cocktailklänning från honom :-)




Ha en bra dag fina läsare!
Kram

 

4 kommentarer:

  1. Men då måste du ju ta dig till kristianstad och se utställningen med hand festblåsor!
    Den är kvar några veckor till. Sen kan du passa på att fika på Café Miró.
    http://www.regionmuseet.se/utstallning-fashion-stories.htm

    SvaraRadera
  2. Ohh tack! Perfekt när man är mammaledig ju :-)

    SvaraRadera
  3. Kanske något vi kunde göra en dag Maria? kram mamma

    SvaraRadera
  4. Hojtar du på mig på Facebook så kan du t om få guide =)
    om jag inte jobbar.

    SvaraRadera