torsdag 1 november 2012

Långresa med små barn och lite höstbilder

Halloj!
Idag har jag haft besök av en vän och hennes lilla prinsessa på snart 4 månader annars har jag inte hittat på särskillt mycket faktist.
Var mer eller mindre död än levande i morse och hela förmiddagen efter ett hårt träningspass som blev av ganska sent i gårkväll(inte bra att träna för sent har jag märkt) + en prins som börjat vända sig till mage på nätterna säkert 10 gånger och han vill ju givetvis inte somna om på magen så det är bara till att gå upp och vända tillbaka honom. Suck....hela tiden något nytt när något annat börjar bli bra. Maten har han iallafall varit utan på natten sedan vi tog bort den så det är ju något positivt :-)

Var ute i trädgården och fotade lite och det är så vackert med alla höstfärger nu. Bara tanken på snö och slask gör min reseabstinens dubbelt så stor nu.
Längtar tillbaka till Thailands underbara värme och att få dyka i den fina undervattensvärlden.
Håller på att planera in en tredje tripp dit nästa vinter när prinsen nästan är två år.
Frågan är hur det är att resa så långt med en knapp två åring i 35 gradig värme och vad man bör tänka på isåfall? Det första jag kom att tänka på var att ta nattflyg som vi brukar göra så blir kanske den långa flygresan på 12 timmar lite lättare med en förhoppningsvis sovande prins men jag skulle behöva massor av fler tips till min planering. Vad man absolut måste ha med sig osv.
Någon som har gjort en långresa med barn i den ålder och vill dela med sig?

Vill tillbaka till mitt paradis Koh Lipe

Lite trädgårdsbilder





Lite besök idag av Vincents framtida flickvän kanske ;-)

Nu blir det en pytteliten joggingtur i mörkret(har jag otur kanske det t.om tar stopp efter ett par minuter om foten strejkar) och sedan ska jag krypa ner o mysa med familjen framför brasan och kolla Hela Sverige bakar.

Ni får ha en fin kväll allesammans.
Kram

 

6 kommentarer:

  1. Vi gjorde en resa till Thailand när yngsta dottern var 1 år och 10 månader och allt fungerade perfekt. Hon klarade både flyget och värmen utan några problem. Vi blev så väl omhändertagna överallt. Lycka till med er resa!

    SvaraRadera
  2. Ok låter skoj :-) Är mest orolig över flyget :-/

    SvaraRadera
  3. Inga problem med flyget. Vi hade med små presenter som flickorna fick öppna när de blev uttråkade. Våra goda vänner var iväg i år med en livlig kille på 2.5 år men det gick också långt överförväntan. Tror säkert att er kille fixar det också.

    SvaraRadera
  4. Ok tack för era svar. Man vill ju inte att de ska störa de andra resenärerna när det är så lång flygresa men man får väl hitta på lite "mutor" hehe.

    SvaraRadera
  5. Tror det går jättebra. Lilla Myran har rest överallt sen hon var 4 månader och tar det med ro.
    Sen kanske man får väja ett lite mer "turistigt" boende än man gjort utan barn.

    SvaraRadera
  6. Ja att luffa runt som vi brukar är kanske inte att föredra.

    SvaraRadera