torsdag 22 november 2012

Mer bloggkärlek och detta visste ni kanske inte om mig?

Hej svejs gott folk!

Det verkligen haglar av bloggkärlek i blogglandia just nu och ännu en gång denna veckan så har jag fått en blog award och det är snyggosen "Fiona" som skänkt mig lite bloggkärlek med motivationen "En modig tjej som gärna kastar sig ut ur flygplan och bjuder på lite allt möjligt trevligt"
Tack supersöta du!!

Nu ska jag ju då skicka den vidare ytterligare en gång till bloggare med mindre än 200 följare på google som förtjänar att lyftas fram lite extra och det är så himla svårt för jag vill ge den till alla jag följer men om jag måste välja idag så går den till dessa två bloggare:

Anki och Håkan som har bloggen Mårtenssons kök.
En superbra blogg med massor av bra middagstips både till vardags och fest. Bra bilder och bra beskrivningar på olika maträtter. Me like!

Sedan vill jag hylla en annan tjej som håller på att starta upp sin blogg som ska komma igång på söndag och det är min gamla skolkamrat Linda som lyckats jobba sig till en drömkropp efter att ha vägt 120 kg.
Hon är en stor ferebild för mig och det finns inget i varkens hennes eller min värld som heter "går inte" "kan inte" och ni kan läsa om henne bla här:
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/725097-ingenting-ar-omojligt-det-tar-bara-lite-langre-tid

Bloggen kommer att handla om hennes resa mot viktnedgången och hennes stora mål, nämligen att delta i en fitnesstävling nästa sommar. Grym tjej!



Och ja just det....jag ska ju svara på frågor igen. Jag valde samma frågor som  Fiona" fått.


Vad gör dig glad en måndag?

Hmmm svårt. När man är mammaledig ser dagarna ut på samma sätt ungefär nu på vintern. När jag jobbat helg så kan det vara skönt att vara ledig en måndag och gå i affärer och fixa små ärenden när det är lungt och skönt och alla andra jobbar.

Vad driver dig till att skriva på bloggen varje dag?
Att få dela med sig av livet till sina nära och kära som bor långt ifrån mig(nu har t.om min farmor en dator så hon kan följa mig!) 

Var vill du bo om du får välja fritt?

Där jag bor nu. Älskar Sverige med sina fyra årstider så att man har något att längta till. När hösten lider mot sitt slut längtar man efter att få julpynta och göra snölyktor tex :-) Att bo i tex ett varmt land för alltid är inget för mig och jag hade aldrig klarat av att flytta ifrån min familj, släkt och vänner däremot hade jag gärna rest ner till Thailand på vintern i ca 2-3 månader och semestrat om ekonomin hade tillåtit och man inte hade haft ett hus att betala på.

Stadstjej eller landstjej?

Stadstjej men tar gärna en picknick i skogen med familjen.

Vilken är din största egenskap om du själv får välja?

Orädd och Påhittig

Och om dina vänner får välja?
Att jag är kreativ



Favorit mat?
Pasta med någon god krämig tryffelsås, oxfilé, pizza, thaimat....ja massor!!

Har du någon känd person som du ser upp emot?


Lisa Nordén, OS silvermedaljör i Triatlon. Finns inga idrottsmänniskor som jag tycker är så duktiga, fantastiska och viljestarka som just triatlonutövare. Fy fasen vilken styrka och uthållighet de har. De är som maskiner! Mer sådant i tv och mindre Zlatan tack(börjar bli trött på hans enormt överdrivna publicitet och att han kallas för kung hela tiden bara för att fotboll råkar vara så stort men man får ju på fan när man nämner det haha)

Vart vill du resa närta gång?
Vill till så många olika länder men de tre största önskemålen är Costa Rica, Seyshellerna och Thailand(för tredje gången) men det blir nog Thailand då Costa Rica mer kommer att bli en äventyrsresa och det får vänta till prinsen blivit betydligt större.
Vad är lyx för dig?
Att resa, att ta ett varmt bad och rå om mig själv, att bli bjuden på mat, gå på restaurang....ja massor.



Så då vet ni lite till om mig :-) Tror jag verkar vara ganska normal ändå eller vad säger ni? ;-)

Kram

 

2 kommentarer:

  1. Men tack, så himla kul! Tack också för dina fina ord, det sporrar så ska du veta!

    Ha en riktigt fin helg,
    kram

    SvaraRadera