söndag 9 december 2012

När vågen är med mig och prinsen gör framsteg

Hallå!
Klass 2 varning i Skåneland idag och sjukstuga här hemma. Ingen rolig dag med andra ord.
Blev dock superduperglad när jag ställde mig på vågen och den visade min målvikt igen tjoho!
Har ju inte gjort ett skit på en hel månad och har tappat mycket muskler så det kan vara därför iofs.



Nu börjar det hända saker med vår lilla huligan. Nu kan han snurra ett varv när han sitter på golvet och jag var ju tvungen att dokumentera även detta(herrejesus hur ska jag få plats med alla kort som ska framkallas senare??) Behöver nog köpa sisådär 10 album minst! Han intar krypställning hela tiden men blir skitarg då han inte kommer någon vart eller dippar näsan i golvet. Tror inte han kommer krypa utan kanske börjar gå istället om ett par månader. Han har ju aldrig gillat att ligga på magen men man vet ju aldrig.
Han har då även lyckats upptäckt skafferiets innehåll av pepparkaksformar, sirap och muffinsformar vilket kan hålla honom sysselsatt i minst 20 minuter.


Blir snart till att sätta lås och bom på en hel del här hemma förmodar jag :-)

Nu ska jag inta soffan igen och kurera mig med Rinexin och Panodil.
Ha en fin kväll.
Kram

 

6 kommentarer:

  1. Han är söt som socker:) Visst är det roligt när det händer något..
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken aktivitet ni har framför er! Så kul när dom börjar förflytta sig dom små liven! Mycket söt liten prins du har!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hihi ja nu händer det grejor.
    Tack "Fiona"!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ja du Maria, Vincent är verkligen en liten sötnos! Hoppas du mår bättre i morgon.:-)
    Kram mamma/mormor

    SvaraRadera
  5. ohhh kommer ihåg det så väl med Alicia:)
    Jag satt och bara längtade tills hon skulle börja krypa men när det väl hände så hoppades jag att det skulle dröja tills hon började gå ;)Dom förflyttar ju sig plötsligt väldigt fort och det tar bara sekunder,skillnad från att kunna sätta dom så satt dom kvar efter 5 minuter oxå. Oliver är inte riktigt där än men vi tränar på det:) Krya på dig!

    SvaraRadera