onsdag 13 februari 2013

Alla hjärtans dag tårta

Hallå!
Imorgon är det ju alla hjärtans dag och jag passade på att baka en enkel liten tårta för 8 personer.
Denna gången blev det limemousse och kokosmousse täckt med kokos-mums-frosting.
Denna kombinationen är riktigt god med både syrligt och sött och lite annorlunda jämfört med smakombinationer som man kanske är van vid i en tårta.







Nu ska jag fortsätta kolla resor för typ 50:e gången och samtidigt försöka hålla reda på en liten hulligan som redan fått en fläskläpp(ja så går det när man ska bita i sänggavlen och samtidigt råkar skalla den)
och en bula på näsan av en nervält blomkruka :-/

Kram på er!

 

8 kommentarer:

  1. Hej du!

    Jag hoppas att du tar tillfället i akt och anmäler till dig den kommande säsongen "Hela Sverige bakar" - du är du redan på rätt väg och i den tävlingen kommer du verkligen att hamna i ditt rätta element, där kommer du att trivas som fisken!!! (du kommer att visa upp dina fina och goda bakverk hand i hand med den klädsel och make-up som du alltid väljer ut med omsorg)

    Jag tror på dig!

    Lycka till = )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhhh tack för de fina orden. Det värmer! Jag är nog lite för feg dock för att anmäla mig till det då jag inte har en aning om hur man gör vissa bakverk som har varit med i tävlingen :-/

      Radera
  2. Den tårtan ser verkligen god ut! Smakerna fick det att vattnas i munnen :-)Det dår bageriet blir kanske verklighet en dag!!

    SvaraRadera
  3. Håller med inlägg nr 1 till 100%. Helt klart ska du anmälas till nästa tävling av "Hela Sverige bakar". Du om någon amatör bagare klarar det med glans, för du gör lika fina bakverk som proffsen! Och man behöver ju inte anmäla sig själv, det kan finnas andra som gör det ;-))
    kram mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe kommer inte anmäla mig själv ialla fall.
      Kram

      Radera
  4. Underbar tårta! Klart du ska anmäla dig. Det är väl bara att baka av alla klassiker innan så du har gjort allt någon gång! Det viktigaste kan du ju redan! Kramar

    SvaraRadera