torsdag 21 februari 2013

När hemmet förvandlas till kaos

Hemmet i kaos.....varje dag.....
Jag plockar undan....Vincent drar fram.....jag plockar undan.....Vincent drar fram.
Vissa tycker säkert inte att det är lönt och plocka men jag kan inte leva i ett hem där det är grejor överallt 24 timmar om dygnet och man knappt kommer fram eller bak eller i ett hem där det inte finns några saker alls och är helt kalt för vissa anser att de små liven inte ska röra ett endaste dugg. Det är ju en utvecklings grej. De måste få känna, pilla och klämma på saker för att lära sig vad det är för något ju. Då plockar jag hellre undan saker ett par gånger om dagen :-)






Ni får ha en bra kväll. Nu drar jag till gymmet sedan blir det familjemys :)
Kramar
 

4 kommentarer:

  1. åh vet du vad jag tycker det låter underbart! I mina ögon är det så det ska vara. Vi har ju inte behövt tänka så mycket på sånt då Axel inte rör sig på det sättet. Så jag erkänner jag är lite avis på dig att du får gå efter o plocka... men när Anton var lite n o man sprang som du gör nu tyckte jag säkerligen inte det var lika kul alla dagar (var för länge sedan så det har jag förträngt). Men njut av din fina son. <3 kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. å andra sidan är Anton numera en mycket ordentlig och pedant 16 åring som har sådan ordning i sitt rum att jag blir avis... Axels assistent som har en jämnårig dotter svimmade nästan när hon såg hans rum och ordningen här. Dottern arbetar också som assistent här och har undrat hur han kan... så lite rätt blev det trots allt stök han ställde till med som liten.

      Radera
  2. Oj oj oj, och värre blir det :) Tycker jag gått och plockat konstant i sju år nu sen jag fick första :) Fast nu börjar de i a f förstå att de ska plocka undan efter sig men nog får man plocka allt. Men håller med dig, precis som det ska vara. De måste ju få testa. Vi har aldrig haft lås på skåp och lådor eller ställt undan prydnadssaker. Man får lära dem att vara rädd om ömtåliga saker helt enkelt

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  3. Söta lille fiffige Vincent, man måste ju kolla in sakerna, eller hur mamma? Lätt för mormor att säga som inte har ansvaret 24 timmar om dygnet ;-))
    Kram älskade Vincent
    Mamma/mormor

    SvaraRadera