fredag 22 februari 2013

Roligaste dagen på länge!

Hallå och TGIF :-)

Har haft en riktigt bra dag som började med en promenad ner till stan där jag och en vän testade Röstånga möllas surdegs/sopplunch. Riktigt bra och gott. För 60 kr fick man äta 4 olika soppor(kyckling, lax, vegetarisk och gulash) olika sorters surdegsbröd med olika pålägg, ostar, röror, salladsbuffe och kaffe/te. Var dock väldigt bökigt med barnvagnar o de hade bara en barnstol som fungerade men det fick gå ändå. Dock kommer vi vänta att gå dit igen tills de öppnar uteserveringen.
Sedan blev det en promenad vidare mot föräldrarhemmet där nattdagiset öppnat ;-)
Vidare skulle vi vara lite fredagsnyttiga och köra lite styrka på gymmet för att sedan vara riktigt onyttiga och svänga in om systemet för ett par välbehövliga cider med smak av rabarber, jordgubb o vanilj.
Väl i kassan så fick vi båda ett skratt/fnissanfall när kassörskan bad oss visa leg (hallå vi är snart 33 !!?)

Nu är jag ialla fall hemma och sitter och leker med min nya leksak, en Macbook air. Love it!
Ska packa inför morgondagens lilla snowboardtripp som jag tror kommer sluta i en smärre katastrof så kass jag är på att åka :-D
Ha en bra kväll!
Kram!
Min vän och hennes son på Röstånga mölla café
Be strong :-)

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Det är första gången jag hittar in här:) Så härlig blogg du har. En blandning utav lite allt möjligt och personlig. Hit kommer jag igen.
    Kram och ha en härlig fredagskväll.

    SvaraRadera
  2. Hej tack! Välkommen igen :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så mysigt det ser ut med buffén, och nattiset är med glädje alltid öppet för älskade barnbarn. Sträck på dig att du fick visa leg på Systembolaget, det hade jag också gärna velat göra ;-))
    kram mamma/mormor

    SvaraRadera