tisdag 2 april 2013

Recept på den optimala köttfärsröran och lite dagens bilder

Halloj!
Har varit en lugn dag men en lång promenad och nu har jag precis kommit hem från ett ryggpass på gymmet och återhämtar mig med lite yoggi och havrefras.

ryggpass (nej det är inte min magen som blivit rund och ser gravid ut utan ryggstödet som gör bilden orättvis ) :-D
En promenad men var tog solen vägen??
Lite återhämtning med yoggi, havrefras, mellanmjölk, extra protein och Mitt val sport vitaminer.



Fick förresten frågan för någon vecka sedan om jag kunde lägga ut receptet på en köttfärsröra som jag brukar göra som typ alla har gillat som smakat på den. T.om lillprinsen åt av den i stora lass så att man blev rent chokad. Och ja....den är verkligen supergod och man kan ha den som köttfärssås, i piroger, pajer mm. Jag lovar....ni kommer gilla den!

500 g blandfärs eller nötfärs
krydda tex Piffi allkrydda eller annan grillkrydda
2 stora vitlöksklyftor
3 scharlottenlökar
3 tsk paprikapulver
2 tsk soja(kan utelsutas, mest för färgens skull)
1 dl cremefrech
50 g Creme cheese tex Phiadelphia
1,5 dl chilisås gärna Heintz för den tycker jag har bäst smak
1-2 dl riven parmensanost beroende på tycke och smak(testa dig fram)

Bryn köttet noga med lite krydda, pressad vitlök, scharlottenlök, soja och paprikapulver.
Blanda ner övriga ingredienser och låt småputtra ett par minuter.
Klar!

Enklare blir det inte :-)

Ha en fin kväll.
Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att se att du mår bättre. Tack för receptet, det ska jag testa:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lite öm i magen fortfarande nen mycket piggare:-)
      kram!

      Radera