onsdag 16 oktober 2013

Linas matkasse dag två

Halloj!
Idag testade vi Linas matkasse för andra dagen och på menyn stod Mac n cheese.
En rätt som bestod av pastaskruvar och en sås gjord på bla mjölk, paprikapulver och riven prästost.
Till det serverades sojabönor, hackad oregano, körsbärstomater och rostad parmaskinka.
Alltså....jag hade kunnat äta mig mätt på bara parmaskinkan. Gud så gott det är att rosta den!
Själva rätten i sig var en god vardagsrätt men vi kryddade med lite extra peppar och osten hade jag nog bytt ut till en starkare med mer smak i som tex parmensan eller en mer lagrad ost.
Efterrätter ingår inte i matkassen så jag gjorde en enkel choklad/kardemummapannacotta av mjölkchoklad, grädde och Tina Nordströms pannacotta kryddpåse och toppade med lite blandade bär. Supergott!




lite blommor på bordet förhöjer middagstämningen

Nu ska jag smälta maten och vänta in Bonde söker fru på tv. 
Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar