lördag 4 september 2010

Korkat uttryck och bilder från trippen till Höganäs

Har funderat på uttrycket "alla männikor är lika mycket värda" som så många säger.
Håller ni med? Det gör inte jag!
Hur kan en våldtäktsman, en mördare, en pedofil, en som skjuter ner folk på Malmös gator, en som slänger levande kattungar i soptunnan osv osv vara lika mycket värd som en annan?
Bullshit! Ta bort det dumma uttrycket!

Nu till något helt annat.

Vi tog en liten roadtrip till Höganäs igår jag och min man.
Var helt underbart.
Var inne och kikade på Ittala grejor i outleten sedan drog vi vidare till en rastplats och käkade lite mackor vi hade tagit med oss.
Efter det besökte vi ett supermysigt café som hette Flickorna Lundgren och där var det massor av hembakade tårtor, bakelser och kakor i en jättevacker miljö.
Supermysigt med den godaste varma chokladen jag druckit! Och dyraste fikan jag köpt någonsin! 200 spänn för mig och Daniel.
Men det var det värt:-)
http://www.fl-lundgren.se/

Sedan tog vi en tripp till Theo i Jonstorp på vägen hem:-)
Fikade igen och plockade björnbär vid havet.


















2 kommentarer:

  1. Vilka härliga foton &...Måste du läska en så ;)
    *hihii* /Ha dé!!!

    SvaraRadera
  2. Hihi
    Har ju missat så mycket kul i sommar så jag måste ta igen det nu ;-)

    SvaraRadera