måndag 28 mars 2011

Jackproblem nr 2

Alltså jag är nog den veligaste människan på jorden just nu.
Nu har jag velat fram och tillbaka angående Chillnorways Josephine coat och Odd Mollys Grandmas coat men nu helt plötsligt så vill jag hellre ha Chillnorways oak coat igen som jag alltid varit kär i och provade för ett tag sedan men den satt något tajt över axlarna men annars perfekt. Provade iofs den med en tjock tröja under så den borde blir perfekt nu till våren när man har tunnare kläder under.

Såg att Josephine kappan är mycket mindre i måtten än oak coaten och då kommer den aldrig att funka och det brukar inte bli bra när jag går upp en storlek heller tyvärr för då blir det alltid pösigt vid midjan på mig osv.

Ja nu får jag se hur jag ska göra :-)


Här provar jag oak coat i januari

6 kommentarer:

  1. Röstar på Oak coaten! Den borde ju bli perfekt nu till vårvärmen
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oak coaten är superfin. Jag är jättenöjd med min Josephine coat i o f men hade också problem med storleken. Medium var superpösig runt midjan och Small lite tight över axlarna som du säger men nu hade jag inte tänkt ha någon tjockare tröja så jag är glad att jag tog Small.

    Lycka till och jag röstar nog på oak coat. Tycker jag verkar passa din stil och den sitter ju superfint på bilden.

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  3. Oak coaten är du superfin i!

    SvaraRadera
  4. Jag röstar också på Oak Coaten som du är jättefin i.Håller med om Ellos kappan.....den är prisvärd men sådär i modellen. Perfekt vardagskappa......
    Kram Halvan

    SvaraRadera
  5. Jag lägger min röst på en Oak Coat, tycker att den passade dig bäst av dom tre du provat.

    SvaraRadera
  6. Tack, har beställt en oak coat som är på väg nu!

    SvaraRadera