lördag 28 maj 2011

Dagens coolaste, makeup tips och en dagens

Hej på er!
Som vi frossade igårkväll!
Jag har så ont i magen idag.
Vi var tre stycken och dela de på alla möjliga sorters godingar som smörstekta sparrisar, ostar, oliver, baugetter, melon mm
Det blev inte mycket över :-D


Och vad säger ni om Eslövs coolaste tant enligt mitt tyckte?
Skaffade en tatuering vid 73 års ålder med sin avliden makes namn och tre blommor som symboliserade deras barn.
Så fint!



Ibland får jag lite önskningar på att jag ska lägga ut steg för steg bilder eller en film på hur man lägger en ögonskugga snyggt.
Så ska jag skriva lite tips och så kan ni kolla på filmen nedan som jag tycker är bra om man vill lära sig för jag har inte tid idag att göra en egen men det kommer kanske så småningom :-D

Mina tre bästa tips:

*Bra penslar är A och O
*Använd ALLTID en primer på ögonlocket och uppåt(jag använder en billig variant från Lumene som håller skuggorna på plats i evighet och de lägger inte sig i veck)
* Öva, öva, öva

Kolla in denna videon för att få en inblick i det(OBS spola fram till 2,40 då hon pratar mycket i början)



Dagens outfit är Chillnorways Maui singlet dress i färgen pearl stl s men lite stor i storleken men det fixade jag med ett bälte. Bruna leggings med nitar från Flash.

Ha det fint!


4 kommentarer:

  1. Tack för youtube länken! Söt dagens :)
    Mvh Viveca

    SvaraRadera
  2. Tack för länken. Jag behöver öva öva öva :-)
    Såg ut att vara mycket smaskens där på bordet.
    Vad fin du var i Mauin

    kram
    /Vivvi

    SvaraRadera