fredag 27 maj 2011

Ett år idag

Den 27 maj kommer jag nog alltid att få ha i skallen.
Värlsta tänkbara datum.
Idag är det ett år sedan min fallskärmsolycka där jag fick närmare 7 månader på kryckor och i rullstol som skulle varit 3 igentligen om jag inte klantat mig och brutit benet ytterligare en gång :-/

Fasen vad man kämpat detta jäkliga år med sprutor, träning, få lite livsglädje och framförallt att bli någorlunda smärtfri.
Nu har jag iallfall kommit så långt med smärtan så att jag ska börja arbetsträna om 2,5 vecka.
Känns lite pirrigt i magen faktist men det ska nog gå bra.




Det började bra iallfall med 15 hopp men
slutade mindre bra....


Omgång två med brutet knä och i väntan på op igen:























Avslutade med en resa till Dominikanska republiken med kryckorna i högsta hugg för att överhuvudtaget få lite livsglädje tillbaka efter att gips och ortos hade slängts i sopan :-D



Inget roligt år men jag kämpar på.

Ha en fin dag allihopa!

Maria

9 kommentarer:

  1. Fy vilket år du haft - hoppas att nästa år blir skadefritt och allmänt bra! Bra kämpat Hoffsan!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Godmorgon,
    inget roligt datum förstår jag! Jobbigt år du haft men nu skall det väl vända, hoppas vi.. Livets väg är ju inte rak direkt, utan krokig med fallgropar som dyker emellanåt tyvärr. Underbara bilder från er resa, ser så härligt ut! Nu är ett nytt år, andra dagar..
    Ha en skön fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Usch, vilket år du haft! Men så himla skönt att du är på väg tillbaka! :D

    Kram på dig
    Erika
    erikaeveryday.blogg.se

    SvaraRadera
  4. Ja du Maria, det är märkligt vad snabbt livet kan förändras. När man tänker tillbaka på året som gått, så är det beundranvärt hur du orkat ta dig igenom alla motgångar.Du är fantastisk! Kram mamma

    SvaraRadera
  5. Vilket elände!! Hoppas nu läkningsprocessen går som den ska och du slipper fler olyckor!

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Hahaha...jaha det var därför den luktade lite konstigt när den anlände till mig=)

    // Evelina

    SvaraRadera
  7. Ja vissa år är värre än andra.
    Tur att du kom undan med livhanken i behåll dock.
    Men nästa år bör ju bli toppen med tanke på förra.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Evelina : Haha avslöjad :-D

    Tack för er omtanke allihopa!

    kram

    SvaraRadera
  9. Ja, livet är livet. Hoppas det kommer att gå bra med arbetsträning och så. Du är en kämpe, det har du visat många gånger! Styrkekram till dig <3

    SvaraRadera