måndag 30 maj 2011

Favoriter bland min makeup


Hej hej jaha då klöddar min Blogger igen så ser det konstigt ut med text o bilder så är det inte jag som är knas eller något :-D


Vilken jäkla dag det varit.
Möte med föräskringskassan och chefen, sjukgymnastik och sedan återbesök på sjukhuset.
Blir nog en ny magnetröntgen av foten längre fram så den inte vill bli bra på sina ställen.
Helt slut i knoppen men imorgon börjar jag lite smått på jobbet för att känna efter hur det kommer att gå.



Idag tänkte jag tipsa om mina makeup favoriter som finns hemma hos mig.
Det mesta finns att köpa på bla Kicks, Åhlens sminkavdelning eller på nätet.

Ansikte:
Innan jag använder nedanstående saker så tvättar jag alltid rent ansiktet med Cliniques tre stegs serie och använder deras ögonkräm och fuktkräm.


Till vardags använder jag inte alla dessa produkter men när jag ska på fest eller vill känna mig extra fin så använder jag detta i följande ordning:
1. Clarins primer Instant smooth.
Clarins Instant Smooth Perfecting Touch / Lisse Minute är en silkeslen och oljefri primer. En primer är en kräm som man applicerar över sin dagkräm för att jämna ut huden så den ser perfekt ut samt för att få en hållbar makeup. Primern fyller ut stora porer, linjer och rynkor och ger en slät yta på huden.



2. Cliniques airbrush Concealer.
Ljusspridande ämnen lyser upp skuggorna och tar bort ex mörka fläckar och ringar.
Clinique Airbrush Concealer


















3. Id Bare minerals foundation som både finns i en matt och en lite mer skimrande version.
Man kan använda concealern efter istället men det är en smaksak.

Anväder denna med Id:s kabuki borste för bästa resultat.

• Lätt att anpassa täckningsgraden
• Passar alla hudtyper, hudtoner, åldrar och hudtillstånd, även känslig hud
• Idealisk för normal till fet/blandhud som lätt blir glansig
• Perfekt för män – ger ett naturligt matt, “osynligt” resultat
• Minskar porernas synlighet, ökar cellförnyelsen, skyddar mot yttre påfrestningar
• Smart Click, Lock, Go-dosering som minimerar läckage och spill
• Ingen talk, olja eller vax – härsknar inte
• Inga konserveringsmedel
• Ingen parfym eller kemiska tillsatser
• Anti-inflammatorisk
• Ej djurtestad


Ögon:

1. Börjar med Lumenes ögonprimer för att skuggan ska sitta hela dagen/kvällen och inte lägga sig i veck eller så att det ser svettigt ut efter ett tag.




 2. Sedan använder jag gärna skuggor från Dior, Costal Scents, Make up store mfl. Gärna bruna skuggor då jag har blå ögon.
Ljus skugga inne vid ögonvrån och arbetar utåt med mörkare och mörkare färger(den mörkaste i globlinjen)
Hur man gör kan ni se i filmen jag länkade till i förrgår.

 3. Därefter ramar jag in ögat med en mörkbrun eller svart kajal från Dior.
Jag gillar inte när det är för tjockt därför använder jag aldrig eyeliner och jag tycker kajalen är lättare att jobba med.
Jag suddar alltid ut kajalen med lite ögonskugga så det inte blir för markerat och skarpt vid den undre fransraden men det kan man göra som man vill.



Läppar:
Här använder jag oftast läppglans, läppennor eller läppstift från Clinique och Make up store.





Hår:
Här använder jag populära Aussie. Finns inget annat att säga än att det är kanon och luktar jättegott!

Efter jag tvättat håret använder jag antingen glansdroppar från Scandinavian formula(finns på tex Kicks) eller Kerastase oleo relax serum.
Serumet tar man i handukstorkat hår som känns torrt och skadat.



Kan varmt rekommendera detta!

Ha en fin kväll!

2 kommentarer:

  1. Vilket fantsiskt bra inlägg - precis vad jag behövde just nu! Primer av båda sorter och concealerpenna ska genast inhandlas!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad bra att inlägget kom till nytta :-D

    kramis!

    SvaraRadera