måndag 14 november 2011

Tapeter och Odd Molly pree-spring

Hej!

Idag har jag en ledig dag från jobb och har tillbringat timmar i tapetaffärer.
Ska måla om två rum, det ena som ska bli barnrum och det andra som är mitt pysselrum/kontor.
Barnrummet är redan bestämt hur det ska bli.
Vita väggar och en svart/vit mumintrollet tapet som fondvägg.
Mitt rum ska ha vita väggar och en svart/grå tapet med skimmer i som fondvägg och jag har lite svårt att bestämma mig men det lutar åt denna:





Och då denna i barnrummet(som jag redan visat i ett annat inlägg fast en ganska dålig bild)






















Som många säkert sett så kan man förboka från Odd Mollys pree-spring kollektion nu hos Lisen.dk och   Country dreams 
Själv ska jag inte förboka något då jag kommer vara ganska stor då och det känns inte särskilt lönt att lägga pengarna på dyra kläder just då.
Tyckte iofs inte att där var något som föll mig i smaken direkt heller (vet att det kommer så mycket finare Mollysar till senvåren/sommaren som passar mig bättre i smaken) och förhoppningsvis så kan jag trycka in mig i något fint då :-D
Tyckte dock dessa tre var ganska fina:

























Har ni förbokat något eller ska ni förboka något?

Nu ska jag skynda mig ner till posten och hämta ut min efterlängtade kappa från Nantucket! Hoppas den passar nu.
Gud vad snabba de är!
Beställde den i fredags.

Ha en bra dag allihopa!

Kram


5 kommentarer:

  1. Ser jättefint ut med den svarta tapeten! Bara den inte stjäl för mycket energi och ljus av rummet? Kul med kappan - blir roligt att se :-) Jag har inte förbokat något och ska inte heller göra det. Så fint var det inte och vill gärna prova först. Säger jag nu...

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Nä jag får hoppas de övriga vita väggarna väger upp ljuset :-)
    Ha en fin kväll!
    kram!

    SvaraRadera
  3. Håller med Oslotigern att tapeten kanske kan bli för mörk. Du hade tidigare i somras ett tapetförslag som hette: trädtoppar, som var jättesnygg. Kram och lycka till med valet.

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Halkade in på din sida då jag googlar efter vita och gråa tapeter.Ser att det är snart ett år sedan du skrev detta men jag fastnade för den tapeten du har här ovanför! Vet du vilken leveratör den kommer ifrån? Eller vad den heter?

    Tacksam för svar.
    /Maarit

    SvaraRadera
  5. Vad är det för märke på tapeten??

    SvaraRadera