söndag 18 november 2012

Deppad men ändå glad

Halloj!

Är helt off idag och känner mig mer deprimerad än någonsin.
Tre veckor kvar med kryckorna och den megadryga hälskon. Måtte det gå snabbare än denna första veckan har gjort suck.
Gårdagen var iallafall trevlig med dop på dagen och sedan tjejträff på kvällen med 10 pratkvarnar ;-)
Vi hade livliga och roliga diskussioner om bla magsäcksoperationer(som de flesta var rörande överrens om att det blivit värsta innegrejen) lärarnas ansvar i skolan, gamla dejter mm.  Kom väl hem runt ett tiden och var beredd på att precis hinna somna innan prinsen brukar vakna och böka runt i sin säng vid 03.00 tiden men han sov hela natten så det var skönt. Han verkar äntligen ha hittat ro att somna och sova på magen och han sover bättre på dagarna också.

Tidigare ikväll så satt jag och längtade efter att få komma ut till köksbordet och maten stod färdig. Maken lagar aldrig mat och ber jag honom så blir det halvfabrikat eller hämtmat(ja det är gott det också ibland) men jag längtar verkligen till något han gjort själv för jag vet att han kan laga mat om han bara vill.
Jag muttrade lite lätt om det och gav små pikar om det, gick och vilade med prinsen på magen och när vi vaknade så doftade det ljuvligt från köket.
Och det var inte någon pizzadoft utan en blandning av vitlök, basilika och annat jag inte kunde sätta fingret på.
Sedan hörde man -Nu är maten färdig älskling!
Han hade fixat ihopa en måltid som han vet att jag älskar nämligen vitlökstekt kycklingfilé, hemmagjord mos med basilika och sirap samt sparris och stekta champinoner. Åhhhh vad gott det var!
Prinsen fick ett äpple att utforska. Han är fruktgalen precis som pappa sin så det har han inte ärvt av mig som enbart klarar av att äta frukt när det ligger i pajer eller desserter ;-)

Ha en riktigt bra kväll allesammans. Nu bänkar jag mig framför tv:n och Solsidan.
Kram!






 

3 kommentarer:

  1. Förstår dig så väl att du tycker det är jobbigt med foten, du har ju gått igenom så många operationer. Men du ska se det löser sig. Middagen ser mumsig ut, och Vincent är bara såå läcker ;-))
    kram mamma/mormor

    SvaraRadera
  2. Vilken ordning du har på "gubben"! Så skönt att få maten serverad ibland.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hihi ja ibland blir man chockad till max :-D
    Kram

    SvaraRadera